Roma е новото “бейби” Ferrari - по-бързият брат на Portofino

  • Галерия със седем снимки на изцяло новото малко Ferrari и неговите предшественици Галерия със седем снимки на изцяло новото малко Ferrari и неговите предшественици
  • Поредното осемцилиндрово Ferrari, което дебютира през 2019. Много силна година за италианците, определено Поредното осемцилиндрово Ferrari, което дебютира през 2019. Много силна година за италианците, определено
  • Нова интерпретация на интериора - с изправен сензорен екран и отново с екран за пътника вдясно Нова интерпретация на интериора - с изправен сензорен екран и отново с екран за пътника вдясно
  • Roma позира в епонимния си град Roma позира в епонимния си град
  • Ferrari 250 GT Lusso Ferrari 250 GT Lusso
  • Ferrari 456 Ferrari 456

14 Nov 2019

Получава се доста силна година за Ferrari. От началото ѝ досега вече се сдобихме с четири изцяло нови модела - F8 Tributo, 812 GTS, SF90 Stradale и сега Roma. Най-новият продукт от Маранело е проектиран като директен конкурент на коли като AMG GT, Aston Martin Vantage и бъдещото Porsche 911 Turbo.

 

Осемцилиндровото нашествие на италианците вече е трудно за проследяване, но ще се опитаме. GTC4 Lusso T е гран турър (комби според някои) с предноразположен V8. Portofino е кабриолет с предно разположен V8. За разлика от тях F8 Tributo и хибридното SF90 Stradale са с централно разположени V8. Roma е нещо ново - купе с предноразположен V8 - по-бързо и динамично от Portofino, макар да използва същата платформа.

Двигателят също е взет назаем от Portofino - 3,9-литров битурбо V8, но с увеличена до 620 к.с. мощност (при 7500 об/мин). Скоростната кутия (8-степенна с два съединителя) е взета от флагмана SF90 Stradale, а интериорът е съвсем нов. Ferrari нарича новото си произведение 2+, а не 2+2, което ни оставя в дълбоки размисли какво точно има предвид - може би, че задните седалки ще са опционални...

Roma е по-бърза от Portofino по две причини - първо мощността е увеличена с 20 к.с. и второ - масата е намалена със 73 кг до 1472 кг без течностите. Така ускорението до 100 км/ч се случва за 3,4 секунди (0,1 сек по-бързо от Portofino), а максималната скорост достига 318 км/ч.

Дизайнът е уникален и сме щастливи, че Ferrari не се подвежда по примера на масови марки като Audi или BMW, а избира напълно нов дизайн за всеки един от моделите си. Заклетите почитатели на “Кончето” ще открият паралели с 250 GT Lusso от 60-те, както и с по-новото 456.

Интериорът също е решен по начин, какъвто не сме виждали от Ferrari досега. Воланът продължава обичайно за марката да разполага с цяла дузина функции, но сензорният екран в средата и големият екран зад волана, както и отделният сензорен екран за пътника, са нови неща, някои от които видяхме загатнати в SF90. “Лостът” за автоматичните предавки репликира отворените пътечки на ръчна скоростна кутия - детайл, който вероятно ще се хареса на някои, но си остава дискусионен според нас. 

Все още цената на Roma не е ясна, но очакваме известна надценка над сумата, искана за Portofino, така че малко над 200 хил. евро звучи реалистично. Въпросът е дали бихте дали толкова за новото “бейби” Ferrari или ще отскочите до Уокинг, за да се гмурнете в съвсем различна вселена с ограничения до 399 екземпляра McLaren Elba за 1,7 млн. долара.

 

Първородната Godzilla!