Aston Martin представи 550-конния DBX. В списъка с опциите намираме 22-инчови вериги за сняг

  • Галерия с 23 снимки на най-масивния Aston Martin Галерия с 23 снимки на най-масивния Aston Martin

20 Nov 2019

Време беше. Aston Martin влиза последен в сегмента на големите кросоувъри. Докато британците спяха дори стряскащо консервативни марки като Rolls-Royce и Bentley се усетиха и яхнаха златната вълна да правят SUV. По-късно ще се появи единствено Ferrari Purosangue, но за разлика от Aston Martin италианците нямат финансови проблеми, нито се намират в дълбока криза…

Та да се върнем на DBX - запознайте се с 550-конния стероиден вариант на Rapide. Гигантът се задвижва от 4-литровия битурбо V8 на AMG, тук с 550 к.с. Големият Aston е първият модел, който ще се прави в новия ултра модерен завод в Уелс. Ако се издъни с това, славният производител вероятно наистина няма да има повече шансове.

 

Може би затова разработката на DBX се забави толкова дълго. Първо - за да бъде най-красивият от всички SUV  на пазара. В конкуренцията на Urus, Bentayga и Cullinan това не е особено трудно. Заигравката с патешката опашка, вградена в задния капак, определено ни идва в повече, но като цяло колата не изглежда лошо. И е гигантска! Стандартните джанти са на снимката - 22-инчови, за да добиете представа за мащабите...

Интериорът е ултра луксозен, без вегански глупости. За направата му са умрели много щастливи крави, ако това ви радва. Това със сигурност не звучи еко и био, но колко еко може да бъде 2,3-тонен кросоувър изобщо?

На централната конзола ще откриете още екологични бутони - GT, Sport, Sport+, както и новите за марката Terrain и Terrain+. Добавен е и електронен контрол за спускане. Не сме сигурни кой точно ще се престраши на офроуд с Aston Martin с 22-инчови джанти, но няма ние да определяме как ще си харчите парите...

По-вероятно е да използвате DBX за брутални ластици, в които ще се кефите на 700-те нютонметра, за да развиете 100 км/ч за 4,5 секунди по пътя към максимална скорост от 290 км/ч. Как ще спира? Не сме много сигурни - спирачките са стоманени, не се предлагат керамични. Колосът тежи 2245 кг, което на пръв поглед може да звучи много, но всъщност е доста добре за тези размери. За сравнение Urus е с 45 кг по-лек, но Bentayga е със 150 отгоре. Aston не планира V12, но на по-късен етап може да предложи електрическа версия с емблемата на Lagonda. До 100% от споменатите 700 Нм могат да отидат към задните колела, като 9-степенна скоростна кутия се грижи ускорението да се случва достатъчно плавно.

Пневматичното окачване повдига каросерията с 45 мм в режими Terrain и Terrain+, както и го сваля с 15 мм в Sport и Sport+ и с цели 50 мм при качване и слизане в колата.

Aston Martin предлага 11 пакета с допълнително оборудване за различните спортове, които несъмнено собствениците на DBX практикуват… Това включва ски сак, вериги за сняг (за 22-инчови джанти, да!) в пакета Snow, пикник кошница за практикуващите лежане, специални сакове за голф, дори пакет с удобства за домашни любимци в пакета Pet.

Цените започват от 184 хил. евро, което може да не е супер много на фона на екстремния Rolls Cullinan и неговите 250 хил. евро, но е адски много за свят, в който от години съществуват Cayenne, Urus и Bentayga...

 

Много практичен и интересен!