Това е VW Golf Mk3 с 4,4-литров BMW V8 и задно предаване

  • Галерия с 48 снимки. Галерия с 48 снимки.

02 Jan 2020

Колко сладко, Golf „тройка“ на задно с V8 от BMW. Проект, изпълнен с много любов и известна доза откаченост, реализиран от американеца Майк Дей. Майк е инженер, който твори за ECS Tuning и Turner Motorsport и обича да се занимава с европейски коли, предимно Volkswagen, BMW и Porsche.

Конкретната „тройка“ купува в ужасяващо състояние за едва 200 долара, решен да и присади 4,4-литров BMW V8 M62, който преди това е задвижвал неговото BMW E34. За целта от оригиналния Golf остава доста малко метал.

Предницата е тотално модифицирана. Изрязана е преградата на двигателния отсек, където Майк изгражда специални крепежи за V8-мака. За кормилната колона и окачването не остава особено място, затова човекът слага рейка от BMW E30 и носачи от Nissan 240SX S13. Модифицира и бомбетата на амортисьорите, в които монтира Bilstein PSS9, оригинално предвидени за Golf Mk3.

За радиатор също няма място, затова той е поставен там, където обикновено седи облегалката на задната седалка. Въпросният е от Jeep Cherokee XJ, заради подходящите размери: широк, нисък и достатъчно дебел. От двете страни на задните калници Майк изрязва въздуховоди, а от вътрешната изработва кутии за вентилатори.

Задното задвижване? Тягата на мотора минава през 6-степенна скоростна кутия за да достигне до задния диференциал от... Ford Explorer. Монтажът му е наложил доста рязане, което е отслабило конструкцията, но Майк неутрализира този резултат със заваряването на стабилна клетка вътре в купето.

Кокпитът? Momo седалки и волан, Turner Motorspor система за смяна на скоростите, IRP хидравлична ръчна, педална конзола Wilwood и още „рейсинг“ работи, за да е максимално удобен за дрифт Golf-ът. Мощностните показатели? Не се споменават никъде, но знаем, че този мотор развива 282 к.с. и 440 Нм в заводски вид, като тук е най-малко със специално изработена изпускателна система, така че предполагаме 300+ коня.

Колко време отнема един такъв проект? Естествено, зависи от човека, екипа, парите и още фактори, но е впечатляващо, че Майк Дей е завършил този мега Golf за едва два месеца и пооловина. Гледайте интересното видео на Donut Media, разгледайте галерията с източник @miketheday, след което може да кликнете на този VW Golf MkI с V8 задвижване от Porsche 928.

Първородната Godzilla!