Bugatti Chiron Pur Sport е по-лек и по-бърз* Chiron

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.

05 Mar 2020

Bugatti Chiron, Chiron Sport, Chiron Super Sport 300+ и сега, четвърта версия на хиперколата, която се казва Bugatti Chiron Pur Sport. *За разлика от развилата 300 мили в час (около 490 км/ч) Super Sport 300+, при Pur Sport фокусът не е максимална скорост по права линия, а повече бързина в завоите. Интересно.

За целта от Bugatti са олекотили колата с 50 килограма, което означава, че сега тя тежи „едва“ 1785 кг. Което пък означава съотношение маса/мощност от 1,19 кг/к.с. Почти 50% от това олекотяване се дължи на новите магнезиеви джанти с карбонови аеро елементи – всяко колело е с по 4 кг по-леко, откъдето се спестяват общо 16 кг. Гумите също са нови, с повече странично сцепление - Michelin Pilot Sport Cup 2R.

В случай, че карате „обикновен“ Chiron (поздрави на Ваньо Алексиев, който ни позволи да снимаме неговия; видеото вижте най-долу), Bugatti Chiron Pur Sport ще ви се стори по-стегнатичък. Причината е по-твърдите пружини в двата края, със – забележете -, 65% отпред и с 33% отзад.

Аеродинамиката е друга област, в която са направени корекции. Задното крило вече е фиксирано. Липсата на задвижващ го механизъм е свалило още 10 кг от масата на Chiron, като 1,9-метровия спойлер генерира и по-голяма сила на притискане, заедно с новия дифузьор. От него пък стърчат новите 3D принтирани накрайници на изпускателната система.

Двигателят е на практика същия, като при „нормалния“ Chiron, като единствената промяна е вдигането на червените обороти от 6700 на 6900. Максималанта мощност продължава да бъде 1500 коня, а въртящият момент – 1600 Нм между 2000 и 6000 об/мин.

Скоростната кутия обаче е на 80% променена, казват от Bugatti. Всички 7 предавки са скъсени с по 15%, в резултат на което колата е по-еластична. В сайта на марката пише, че Pur Sport ускорява с 2 секунди по-бързо от 60 км/ч до 120 км/ч, на 6-та предавка. Максималната скорост е електронно ограничена на 350 км/ч.

Нов е и режима 'Sport+'. При него ESP-то се намесва осезаемо по-късно, „позволявайки на шофьора да избира стила си на шофиране, от прецизно изписване на идеалната линия, до леки дрифтове в завой“.

Първородната Godzilla!