Bentley Mulliner Bacalar е абсолютно старомоден роудстър с 12 цилиндъра, 148 199 шева и дърво на 5000 години


05 Mar 2020

Таблото на колата ви вероятно е направено от пластмаса. Ако карате нещо по-луксозно, може би е облицовано в кожа или дори алкантара. В случай че сте почитател на спортните коли, няма да е чудно, ако части от него са от алуминий, или дори карбон. Някои модели на Rolls-Royce предлагат дори апликации от истинско дърво. На този фон какво би могло да изпъкне, да се отличи от масовото производство? Кожа от еднорог? Карбон от луната? Какво ще кажете за дървесина от дърво на 5000 години? Сериозно, точно това е материалът, избран от Mulliner за новото Bentley Bacalar.

И преди екологът във вас да се събуди, нека уточним, че става въпрос за естествено паднали дървета – съборени от бури – а не от човешка ръка. 

След това дълго предисловие, позволете да ви запознаем с едно от най-луксозните и редки произведения на Bentley в последно време. Кръстено е на лагуната Бакалар в Юкатан, Мексико. И е създадено от придворния тунинг майстор на Bentley – Mulliner.

Bacalar стъпва на 22-инчови джанти, по-широк е от Continental GT с 20 мм и е вдъхновен от прототипа EXP 100 GT.

За разлика от студийния модел, обаче, Bacalar се задвижва от добрия стар двигател с вътрешно горене - 6-литров битурбо W12, ако трябва да сме точни. С апетитните 659 к.с. и 900 Нм, които отиват към четирите колела през 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Интериорът е абсолютна приказка на колела. Дизайнерите на Bentley са дали всичко от себе си, за да комбинират духа на 30-те с технологиите на XXI век. Манията по перфекционизъм е достигнала своя връх при тапицерската работа. По седалките и интериора на Bacalar има точно 148 199 бода на шева. Пребройте повече или по-малко и може да съдите Bentley за несъвършенство.

На фона на казаното дотук не е чудно, че Bacalar ще бъде произведен в едва дузина бройки, като всички коли вече са продадени.

 

Сбогом V10!