Lexus LC 500: обновен за 2020-та


18 Apr 2020

Промените не са много, а визуално дори никакви. Но така или иначе LC 500 изглежда, като концепция, което адски много харесваме. Дори карахме хибридната версия преди няколко месеца, а в момента довършваме видеото, така че ако искате да сте сред първите, гледали ревюто ни на LC 500h, и вероятно първото и единствено на тази кола в България, кликнете тук за да се абонирате за канала ни.

Новостите? Колата е с около 10 кг по-лека, което не е от особено значение, предвид това, че тежи около 1,9 тона. Доста за спортно купе с две врати, но ако се качите в автомобила ще разберете откъде идва тежестта – от страхотната солидност на изработката и – при хибрида -, от батерията и ел. мотора. А и LC Coupe не е спортист в стила на BMW M3, а по-скоро луксозно GT купе. Роля, която изпълнява страхотно.

Системата за завиване на задните колела е рекалибрирана. Тя се предлага в най-скъпото ниво на оборудване, казващо се Sport Plus у нас, като е добавено и нещо наречено Active Cornering Assist - реално е система за разпределение на въртящия момент, ‘torque vectoring’, между задните колела. Окачването също е ревизирано, за малко „по-плавна и мека работа“, казват японците, с по-стегнати антиролбари отзад.

Оптимизации има и по механизмите за превключване на скоростите. При хибрида, както ще разберете от видеото ни, когато излезе, системата е много интересна – CVT, комбинирано с 4-степенен автоматик. Тук Lexus са променили алгоритъма на превключване, като са направили и същото с класическия, но 10-степенен автомат при чисто бензиновия LC 500.

Технологичните новости в салона са обновената инфотейнмънт система със серийното наличие на Apple CarPlay/Android Auto и новия избор на кожени салони ‘Flare Red’ и ‘Manhattan Orange’. Екстериорът също може да се поръча в нови цветове, което всъщност е единствената новина за външността на колата, заедно с опцията за нови 21-инчови колвани колела.

С изключение на споменатите оптимизации по трансмисиите, няма промени по задвижването. Lexus LC 500h е с т.н. ‘Multi Stage Hybrid System‘, състояща се от 3,5-литров бензинов V6 с мощност 299 к.с. и 348 Нм, комбиниран заедно с ел. мотор със 179 к.с. и 300 Нм. Системната мощност е 359 к.с., достатъчна за ускорение от 0-100 км/ч за около 5 секунди.

Чисто бензиновата версия остава на пазара, ура! LC 500 се задвижва от 5-литров атмосферен V8 с 464 к.с. и 540 Нм, с които ускорява от 0-100 км/ч за 4,7 секунди. При него кутията е 10-степенна автоматична, а максималната скорост – 270 км/ч.

Цените? Lexus не казват нищо за тях, но в момента LC Coupe у нас започва от 199 950 лв., без значене дали ще го изберете във версията 500 или 500h. Обновеният модел ще може да се поръча от това лято.

Новият бестселър на VW?