Lexus LC 500: обновен за 2020-та

  • Галерия с 28 снимки. Галерия с 28 снимки.

18 Apr 2020

Промените не са много, а визуално дори никакви. Но така или иначе LC 500 изглежда, като концепция, което адски много харесваме. Дори карахме хибридната версия преди няколко месеца, а в момента довършваме видеото, така че ако искате да сте сред първите, гледали ревюто ни на LC 500h, и вероятно първото и единствено на тази кола в България, кликнете тук за да се абонирате за канала ни.

Новостите? Колата е с около 10 кг по-лека, което не е от особено значение, предвид това, че тежи около 1,9 тона. Доста за спортно купе с две врати, но ако се качите в автомобила ще разберете откъде идва тежестта – от страхотната солидност на изработката и – при хибрида -, от батерията и ел. мотора. А и LC Coupe не е спортист в стила на BMW M3, а по-скоро луксозно GT купе. Роля, която изпълнява страхотно.

Системата за завиване на задните колела е рекалибрирана. Тя се предлага в най-скъпото ниво на оборудване, казващо се Sport Plus у нас, като е добавено и нещо наречено Active Cornering Assist - реално е система за разпределение на въртящия момент, ‘torque vectoring’, между задните колела. Окачването също е ревизирано, за малко „по-плавна и мека работа“, казват японците, с по-стегнати антиролбари отзад.

Оптимизации има и по механизмите за превключване на скоростите. При хибрида, както ще разберете от видеото ни, когато излезе, системата е много интересна – CVT, комбинирано с 4-степенен автоматик. Тук Lexus са променили алгоритъма на превключване, като са направили и същото с класическия, но 10-степенен автомат при чисто бензиновия LC 500.

Технологичните новости в салона са обновената инфотейнмънт система със серийното наличие на Apple CarPlay/Android Auto и новия избор на кожени салони ‘Flare Red’ и ‘Manhattan Orange’. Екстериорът също може да се поръча в нови цветове, което всъщност е единствената новина за външността на колата, заедно с опцията за нови 21-инчови колвани колела.

С изключение на споменатите оптимизации по трансмисиите, няма промени по задвижването. Lexus LC 500h е с т.н. ‘Multi Stage Hybrid System‘, състояща се от 3,5-литров бензинов V6 с мощност 299 к.с. и 348 Нм, комбиниран заедно с ел. мотор със 179 к.с. и 300 Нм. Системната мощност е 359 к.с., достатъчна за ускорение от 0-100 км/ч за около 5 секунди.

Чисто бензиновата версия остава на пазара, ура! LC 500 се задвижва от 5-литров атмосферен V8 с 464 к.с. и 540 Нм, с които ускорява от 0-100 км/ч за 4,7 секунди. При него кутията е 10-степенна автоматична, а максималната скорост – 270 км/ч.

Цените? Lexus не казват нищо за тях, но в момента LC Coupe у нас започва от 199 950 лв., без значене дали ще го изберете във версията 500 или 500h. Обновеният модел ще може да се поръча от това лято.

Първородната Godzilla!