Norton Motorcycles бе продадена на индийците от TVS Motor Company за 16 млн. паунда


19 Apr 2020

Живеем в интересни времена, често трудни, особено в момента. Трудни и за бизнеса, както много добре знае и ръководството на легендарната британска марка за мотоциклети Norton, която бе изпаднала в сериозни затруднения. В резултат се стигна до причината за този материал – продажбата на Norton Motorcycles на индийския концерн TVS Motor Company, което може да се приеме, като добри вести, тъй като това означава, че ще продължим да виждаме нови мотори с логото на Norton. Стойността на сделката е 16 милиона паунда или 18,4 млн. евро.

Добра новина е и, че TVS ще запазят производството във Великобритания или поне такава е първоначалната информация. Ето какво казва г-н Сударашан Вену, управляващият директор на TVS Motor Company:

„Това е изключително важен момент за нас в TVS Motor Company. Norton е легендарна британска марка, ценена по цял свят, която ще ни даде възможността да развием глобално. Гамата на Norton е съставена от вълнуващи продукти, чрез които можем да задоволим желанията и на най-претенциозните клиенти. Ще се погрижим за развитието на марката и за запазването на нейния блясък.“

„Norton ще запази своята идентичност и стратегията на марката ще следва индивидуален бизнес план. TVS Motor ще работи тясно с клиенти и служители, за да продължи успеха на Norton Motorcycles и да развива бранда в бъдеще“.

Звучи супер, макар че ни е малко тъжно, че легендарен британски мотоциклетен производител е на практика фалирал и купен от чужд гигант. Гигант, защото TVS Motor Company Limited е част от TVS Group, която е шапка на над 90 фирми, водещи доставчици за автомобилното производство.

Любопитен факт е също, че в момента TVS Motor Company произвеждат най-малкия мотоциклет на BMW – 310-кубиковият G 310 R, който се продава и във версия G 310 GS. Друг любопитен момент е, че преди TVS да купят Norton, британците продадоха лиценза за двигателя 981 на китайска фирма, която възнамерява да пусне на пазара свой мотоциклет, задвижван именно от него.

Какво ще се случи с Norton оттук нататък? Трудно е да се каже дали марката наистина ще запази напълно своята идентичност, както стана с Jaguar и Land Rover, също собственост на индийски гигант. Или пък марката постепенно ще се превърне в имиджов инструмент за продажба на не толкова качествени индийски мотори. Надяваме се първото.

Ако се интересувате в подробности, какво точно се случва с Norton и детайлите около банрута и продажбата на марката, може да кликнете тук за изключително подробния материал на Motorcycle News.

Фенове сме! A вие?