Затварят улиците на Монако за Шарл Льоклер. Снима римейк на C'était un rendez-vous

  • Галерия с десет снимки Галерия с десет снимки
  • Колата, използвана за легендарния късометражен филм - Mercedes-Benz 450 SEL Колата, използвана за легендарния късометражен филм - Mercedes-Benz 450 SEL
  • Льолуш монтира камерата пред предната решетка Льолуш монтира камерата пред предната решетка
  • За звука използва Ferrari 275 GTB За звука използва Ferrari 275 GTB
  • Маршрутът му през Париж Маршрутът му през Париж
  • Освен изявен автомобилен гамен Льолуш е един от най-успешните режисьори във Франция Освен изявен автомобилен гамен Льолуш е един от най-успешните режисьори във Франция
  • Шарл Льоклер ще бъде пилотът, който ще направи римейка в Монако Шарл Льоклер ще бъде пилотът, който ще направи римейка в Монако
  • За целта ще бъде използвано Ferrari SF90 Stradale За целта ще бъде използвано Ferrari SF90 Stradale
  • Този път няма да има минаване на червено, нито трафик, цялото трасе, по което обикновено минава Формула 1, ще бъде отцепено Този път няма да има минаване на червено, нито трафик, цялото трасе, по което обикновено минава Формула 1, ще бъде отцепено
  • Поводът е, че тази неделя в Монако трябваше да има състезание. За съжаление то стана поредната жертва на пандемията. Поводът е, че тази неделя в Монако трябваше да има състезание. За съжаление то стана поредната жертва на пандемията.

23 May 2020

Преди почти половин век френският режисьор и сценарист Клод Льолуш снима един от най-епичните и скандални автомобилни филми в историята. Всъщност “филм” е доста силно казано - 8-минутното видео, изградено от една единствена сцена, показва бясно препускане с кола през Париж. Казва се C'était un rendez-vous (“Беше среща”) и ако досега не сте го гледали, отделете осем минути сега, защото никакви специални ефекти не могат да създадат по-зрелищна и безотговорно романтична сцена насред френската столица.

 

Митовете, които обграждат филма са много - според един от тях зад волана е близкият приятел на Льолуш и пилот от Формула 1 Жак Лафит. Но това не е вярно. Не е вярно също, че за обиколката е използвано Ferrari 275 GTB - то е използвано само за покритието на звука от дванайсетцилиндров мотор и свиренето на гумите. Истинската кола - Mercedes-Benz 450 SEL - изобщо не може да извади подобен звук от все пак внушителния си 6,9-литров V8, отчасти и заради 3-степенния си автоматик. Говори се също, че скоростта на бясно движещата се в Париж кола надхвърля 200 км/ч, но по срещите с околния трафик и реакцията на пешеходците личи, че едва ли на много места камерата се движи с повече от 80 км/ч. Има и още и още митове, например как полицаите в Париж незабавно след излизането на филма получили заповед да вземат книжката на Льолуш, но първият спрял го патрул бил такъв почитател на творчеството му и на самия C'était un rendez-vous, че я взели за минута и му я върнали - като по този начин едновременно изпълнили закона и пуснали режисьора… И още много подобни!

Но тук спира нашият пространен увод, за да стигнем до основната ни тема. В неделя сутрин, точно както е направил Льолуш, младата звезда на Ferrari Шарл Льоклер ще повтори неговото упражнение. Разбира се, в доста по-съвременен вариант. Първо, Льоклер ще кара в Монте Карло, като това ще е начинът на Ferrari да отбележи датата, на която трябваше да се състои Гран при на Монако тази година. Второ, Льоклер няма да има възможност да мине през 18 червени светофара, защото цялото трасе ще бъде отцепено специално за него. И трето, в случая все пак ще бъде използвано Ferrari, само че не онова от 60-те, а новото SF90 Stradale с V8 и хибриден модул.

Целта на Ferrari е да пресъздаде късометражния филм от 1976 като знак за подкрепа на своите почитатели в тежката ситуация, породена от пандемията.

 

Първородната Godzilla!