Bentley спира да произвежда Mulsanne, а с него и “най-стария двигател в света”

  • Десет снимки на епичния мотор, който се пенсионира след 60 години служба Десет снимки на епичния мотор, който се пенсионира след 60 години служба
  • За времето си е бил компактен, днес е архаично аристократичен За времето си е бил компактен, днес е архаично аристократичен
  • Bentley S2, където дебютира новият мотор през 1959. Тогава обемът му е 6,2 литра Bentley S2, където дебютира новият мотор през 1959. Тогава обемът му е 6,2 литра
  • S2 и Mulsanne - 60 години разлика, един двигател S2 и Mulsanne - 60 години разлика, един двигател
  • С ограничената серия от 30 броя Mulsanne 6.75 Edition Mulliner компанията спира от производство и голямата лимузина С ограничената серия от 30 броя Mulsanne 6.75 Edition Mulliner компанията спира от производство и голямата лимузина
  • В последния си вариант двигателят произвежда 530 к.с. и 1100 Нм В последния си вариант двигателят произвежда 530 к.с. и 1100 Нм
  • 15 часа работа са необходими за ръчното сглобяване на мотора 15 часа работа са необходими за ръчното сглобяване на мотора

03 Jun 2020

Bentley пенсионира легендарния си 6,75-литров V8, който се произвежда 61 години - от 1959 г. Последният брой на мотора беше ръчно сглобен в Крю и предназначен за последния от ограничените до 30 броя Mulsanne 6.75 Edition Mulliner. Лимузината получава 530 к.с. и 1100 Нм от епичния си мотор и също спира да се произвежда след 10 години на върха на гамата на компанията.

За изминалите 60 години Bentley произведе (изцяло ръчно) 36 хил. броя от двигателя, като при последния му вариант бяха необходими 15 часа за изработката на всеки един от тях.

Bentley започва да разработва мотора в средата на 50-те, когато главният инженер на компанията Джак Филипс иска да замени по-стария шестцилиндров мотор. Това налага разработването на изключително компактен за времето си (само вижте снимките днес) мотор, който тежи колкото стария 6-цилиндров, но осигурява с 50% по-висока мощност. Всъщност в началото моторът има обем от 6,2 литра и 180 к.с., които са доста впечатляващо число, когато дебютира Bentley S2. Годината е 1959, а колата разполага с глезотии като климатик, серво на волана и електрически прозорци.

За първи път моторът е преработен за T-Series през 1965, но обемът стига класическите 6,75 литра през 1971. Следващата сериозна преработка на мотора е при представянето на Mulsanne през 1980 и тя е толкова успешна, че едва през 2010 двигателят е преработен още веднъж за новото поколение на Mulsanne.

Със спирането на производството на епичния осемцилиндров дядо на Bentley и на модела Mulsanne ролята на флагман на марката ще изпълнява Flying Spur, който получи трето поколение миналата година.

Лукс от Китай!