Едно състезателно „Жигули“ по повод 50-тата годишнина на ВАЗ
Не очаквахме да попаднем на ВАЗ-2101 „Жигули“ в Speedhunters.com, но уви – ето го, при това доста интересен. Интересен, защото това не е кола, която прилича на наточено „Жигули“, но със задвижване на някои европейски, американски или японски производител, а до голяма степен оригинална кола, макар с модификации.
Модификации според правилника на т.н. Класическия шампионат на Москва. Според него автомобилите трябва да са произведени преди 1987-ма, да са със задно предаване и с карбураторни мотори. Регулациите също забраняват и каквито и да е сериозни модификации по окачването, което в случая само е леко подсилено.
Ако обърнете внимание ще видите, че на задната ос са монтирани барабанни спирачки, стандартните. Тук също се забраняват по-съвременните дискове, но се ползват състезателни накладки. Джантите и гумите също подлежат на стандартизация – максимумът е 13 инча…
И именно тези правила правят шампионата интересен, придържайки машините в максимално заводски вид. Естествено, налични са всички системи и инсталации за безопасност, като тръбната предпазна клетка вътре, противопожарната система и тази за прекъсване на притока на гориво.
Двигателят е стандартния 1,6-литров 4-цилиндров, но с ковани бутала и мощност от почти 140 к.с., когато работи на 100-октанов бензин. Вътре? Дигитално табло и Innovate LM-2 монитор за следене на сместа, карбонови кори на вратите и еклектично комбинираните с тях оригинални дръжки на вратите.
Източник: Speedhunters.com; фотография Илия Шимановски