Mercedes представи второто поколение MBUX в S-класата. Умният софтуер е писан в България

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки
  • Пътниците на задните седалки имат достъп до същите функции като тези отпред Пътниците на задните седалки имат достъп до същите функции като тези отпред
  • Новият волан на S-класата с около 435 бутона и сензорни повърхности Новият волан на S-класата с около 435 бутона и сензорни повърхности
  • Дисплеят зад волана също може да се конфигурира Дисплеят зад волана също може да се конфигурира
  • Упътването за работа с новия MBUX вероятно заема поне няколко от общо 320-те гигабайта на системата Упътването за работа с новия MBUX вероятно заема поне няколко от общо 320-те гигабайта на системата
  • Гласовото управление е подобрено и разпознава по-обикновени фрази Гласовото управление е подобрено и разпознава по-обикновени фрази
  • Климатикът вече няма отделни бутони и врътки, а се управлява гласово или през сензорния екран Климатикът вече няма отделни бутони и врътки, а се управлява гласово или през сензорния екран
  • Разбира се, той е четиризонов, като във всяка уважаваща себе си S-класа Разбира се, той е четиризонов, като във всяка уважаваща себе си S-класа
  • Така изглеждат нещата от задния ред седалки Така изглеждат нещата от задния ред седалки
  • Това не е новата S W223, спокойно! Това не е новата S W223, спокойно!
  • Mercedes е проектирал специален пашкул, в който да покаже интериора на S-класата, без да разкрива външността Mercedes е проектирал специален пашкул, в който да покаже интериора на S-класата, без да разкрива външността

08 Jul 2020

“Най-добрата кола в света” ще си има ново поколение, както добре знаете, освен ако не сте живели в пещера през последните няколко месеца. Mercedes обаче не бърза да покаже официално новата си S-класа, а вместо това избра стратегията “на час по лъжичка”. 

Новата порция информация засяга интериора на W223 и по-специално второто поколение на разработената от Visteon система MBUX. За нас това е вълнуващо не само, защото инфоразвлекателната система на всяка нова S-класа задава световните тенденции, а и защото въпросната система се разработва от българския R&D център на компанията Visteon, който се намира в София.

Най-забележителната част от MBUX е новият 12,8-инчов сензорен екран в центъра на арматурното табло. S-класата стана поредната кола, която губи физическите си бутони и врътки за управление на климатика. Годината е 2020, все пак, очакваше се. Управлението им може да стане от сензорния екран, но ще ви е по-лесно да кажете “Хей, Mercedes, студено ми е”. Няма нужда да уточнявате градуси (всъщност колата би разбрала и това), системата сама ще регулира температурата. Гласово може да зададете, че ви трябва по-висока температура в краката, да включите масажа на седалката, или просто да проведете разговор с “Хей Mercedes” за последното състезание от Формула 1, в случай че пътувате без компания.

Компанията засега запазва реални лостчета и бутони за фаровете и чистачките, така че - спокойно - не е последвала изцяло примера на Tesla. Въпреки това компютърната мощност на борда е забележителна - с 50% повече от тази на предното поколение, което явно се равнява на 691 гигафлопа. Нямаме идея какво е това. Знаем обаче, че има вграден 320-гигабайтов SSD твърд диск и свързаност с облака. Сензорният екран прави всичко, което може и телефонът ви - само че е по-голям и го прави по-бързо. Гласовите команди пък разпознават 27 езика.

Някои функции работят и с жестове, подобно на решението при BMW. Нещо повече - достатъчно е да погледнете към страничното огледало и то се настройва спрямо позицията на очите ви. По същия начин задната щора ще се прибере, ако пътник от задния ред седалки погледне през рамото си. Лимузината е дори по-умна: опитайте се да вземете сандвича от кожената седалка до вас и лампите на борда ще осветят повърхността на седалката, така че да не омажете всичко в кетчуп...

Следенето на лицето и езика на тялото ви предлага и други полезни детайли - колата разпознава, ако смятате да слезете, и следи за наближаващи коли, колела и други опасности, готова да ви предупреди. Амбиентното осветление в интериора пък се включва в работата на системите за сигурност, като например предупреждава при наличие на кола в сляпата зона, ако в този момент предприемате опасна маневра. Очевидно новата S-класа дава всичко от себе си, за да ви защити. Остава само да я слушате.

Доста готино звучи и новият хедъп дисплей с добавена реалност. Прожекцията се равнява на размера на 77-инчов телевизор на около десет метра пред колата. Системата може да прожектира стрелки и маркировки на пътното платно, което ще е особено полезно по нашите пътища, които често могат да се похвалят с феномена “невидима маркировка”. На таблото работи и нов 3D клъстер - подобен на този, който Visteon произведе за Peugeot, само че много по-сложен.

В прес съобщението четем следното: “Дизайнерите на Mercedes-Benz проектират новата S-класа с фокус върху пътуващите на втория ред.” Това обяснява наличието на още два внушителни OLED екрана за задните седалки. Чрез тях пътниците отзад имат пълен достъп до цялата информация, налична за шофьора. Съдържанието може да се споделя между екраните. Може да запазвате на облака в интернет важно за вас съдържание, което след това да използвате в другия си Mercedes.

Цялата тази чувствителна информация е защитена не само с ПИН код, но и с лицево разпознаване, гласово сравняване на базата данни и пръстов отпечатък. 

Опасяваме се, че не звучи като идеалната фермерска кола, ще трябва да се качвате с чисти пръсти…

Първородната Godzilla!