Защо на повечето папарашки снимки на тестови електромобили виждаме и по някоя Tesla?
Харесваме продуктите на Tesla, но сме далече от сляпото преклонение пред продуктите на Илон Мъск. Със сигурност обаче те са мерилото, когато правиш луксозен електрически автомобил. И това става ясно от многобройните папарашки снимки, които ни заливат от различни части на света по време на тестове на нови модели електромобили. Какво е общо между тестовете на Porsche, Mercedes и Kia? Винаги инженерите на изброените компании използват поне по една Tesla за сравнение.
Mercedes-Benz
В момента Mercedes е във финалния етап от разработката на своя EQS - най-луксозния си електрически модел, който е нещо като електрическа S-класа. Нямаме особени съмнения, че Mercedes ще изпипа интериора по-качествено от този на Tesla, нито се съмняваме, че фугите на панелите от каросерията ще бъдат по-малки и равни. Тогава защо им е на Mercedes да използват Model S за сравнения? Най-вероятно, за да са сигурни, че EQS е по-добър по отношение на средния разход на енергия и пробега с едно зареждане. Освен тези най-очевидни данни, има хиляди детайли като степен на загряване на батерията, скорост на зареждане, дори поведение на пътя, които инженерите най-лесно могат да сравнят, когато разполагат с реални телеметрични данни от движение на двете коли в група - при еднакви условия, температура и скорост.
Mercedes използва и друга Tesla - Model 3 - за да сравнява поведението ѝ с това на по-малките си електрически прототипи - EQE и EQA, например. Любопитното е, че Mercedes вече има своя първи електромобил - EQC, но той не участва в тези тестове.
Kia
Корейската компания също използва Tesla Model 3 за сравнения по време на тестовете на новия си електромобил. Той ще бъде по-голям от Tesla-та, но вероятно ще се доближава по размер на батерията и пробега - Kia се надява да постигне около 500 км с едно зареждане, колкото има и Model 3. Любопитно е, че Kia използва за сравнение и водородна Toyota Mirai - кола, която има напълно различна система на задвижване с горивна клетка.
Porsche
Вероятно най-директната атака срещу Tesla досега е идвала от концерна VW Group. Независимо дали признават технологичния напредък на Tesla (изказванията на Херберт Дийс, изпълнителен директор на VW) или са на другия полюс, като се подиграват с прегряващите при многократно ускорение Model S, VW Group определено използваха Tesla за отправна точка при тестовете на Porsche Taycan. Нещо повече - целта на инженерите беше да направят кола, която се зарежда по-бързо, ускорява по-бързо и издържа повече на поредица от ускорения. Съвсем случайно Taycan Turbo S и най-мощната Tesla Model S имат почти еднаква мощност от 761/762 к.с.
Има и други примери, но тези сякаш са достатъчни, за да се убедим, че Tesla посе засега е мерило при електромобилите. Изпитанията по една и съща отсечка с прекия конкурент не са нещо непознато в автомобилната индустрия, но досега никога не бяхме имали толкова типично мерило за всички останали - независимо от слабите страни, които демонстрира Tesla по отношение на качеството на производство, например.
Папарашките снимки са на Carscoops.