Защо на повечето папарашки снимки на тестови електромобили виждаме и по някоя Tesla?

  • Папарашките снимки са на Carscoops Папарашките снимки са на Carscoops
  • Mercedes EQS, следван от Model S Mercedes EQS, следван от Model S
  • Луксозната електрическа S-класа ще бъде представена през 2021 Луксозната електрическа S-класа ще бъде представена през 2021
  • Kia също използва Model 3 за тестове Kia също използва Model 3 за тестове
  • Любопитното е, че корейците са взели и една водородна Toyota за сравнения Любопитното е, че корейците са взели и една водородна Toyota за сравнения
  • Електромобилът на Kia се очаква през 2021 Електромобилът на Kia се очаква през 2021
  • Porsche използваха много активно Model S по време на разработката на Taycan Porsche използваха много активно Model S по време на разработката на Taycan
  • Плюшените мечета също са от полза, когато тестваш електрическа кола Плюшените мечета също са от полза, когато тестваш електрическа кола

30 Jul 2020

Харесваме продуктите на Tesla, но сме далече от сляпото преклонение пред продуктите на Илон Мъск. Със сигурност обаче те са мерилото, когато правиш луксозен електрически автомобил. И това става ясно от многобройните папарашки снимки, които ни заливат от различни части на света по време на тестове на нови модели електромобили. Какво е общо между тестовете на Porsche, Mercedes и Kia? Винаги инженерите на изброените компании използват поне по една Tesla за сравнение. 

Mercedes-Benz

В момента Mercedes е във финалния етап от разработката на своя EQS - най-луксозния си електрически модел, който е нещо като електрическа S-класа. Нямаме особени съмнения, че Mercedes ще изпипа интериора по-качествено от този на Tesla, нито се съмняваме, че фугите на панелите от каросерията ще бъдат по-малки и равни. Тогава защо им е на Mercedes да използват Model S за сравнения? Най-вероятно, за да са сигурни, че EQS е по-добър по отношение на средния разход на енергия и пробега с едно зареждане. Освен тези най-очевидни данни, има хиляди детайли като степен на загряване на батерията, скорост на зареждане, дори поведение на пътя, които инженерите най-лесно могат да сравнят, когато разполагат с реални телеметрични данни от движение на двете коли в група - при еднакви условия, температура и скорост.

Mercedes използва и друга Tesla - Model 3 - за да сравнява поведението ѝ с това на по-малките си електрически прототипи - EQE и EQA, например. Любопитното е, че Mercedes вече има своя първи електромобил - EQC, но той не участва в тези тестове.

Kia

Корейската компания също използва Tesla Model 3 за сравнения по време на тестовете на новия си електромобил. Той ще бъде по-голям от Tesla-та, но вероятно ще се доближава по размер на батерията и пробега - Kia се надява да постигне около 500 км с едно зареждане, колкото има и Model 3. Любопитно е, че Kia използва за сравнение и водородна Toyota Mirai - кола, която има напълно различна система на задвижване с горивна клетка.

Porsche

Вероятно най-директната атака срещу Tesla досега е идвала от концерна VW Group. Независимо дали признават технологичния напредък на Tesla (изказванията на Херберт Дийс, изпълнителен директор на VW) или са на другия полюс, като се подиграват с прегряващите при многократно ускорение Model S, VW Group определено използваха Tesla за отправна точка при тестовете на Porsche Taycan. Нещо повече - целта на инженерите беше да направят кола, която се зарежда по-бързо, ускорява по-бързо и издържа повече на поредица от ускорения. Съвсем случайно Taycan Turbo S и най-мощната Tesla Model S имат почти еднаква мощност от 761/762 к.с.

Има и други примери, но тези сякаш са достатъчни, за да се убедим, че Tesla посе засега е мерило при електромобилите. Изпитанията по една и съща отсечка с прекия конкурент не са нещо непознато в автомобилната индустрия, но досега никога не бяхме имали толкова типично мерило за всички останали - независимо от слабите страни, които демонстрира Tesla по отношение на качеството на производство, например.

Папарашките снимки са на Carscoops.

Много практичен и интересен!