Добри новини: новите Dacia Logan, Sandero и Stepway!
Oсвен Dacia Logan, нови са и Sandero и Sandero Stepway. Все разумни автомобили, които – в новите си издания – изглеждат още по-добре. Промените по дизайна на трите автомобила са доста видими, като основна забележителност са LED фаровете с Y елементи (като при Lamborghnini), който се повтарят и при стоповете.
Промените обаче не са само визуални, но и технически. И трите автомобила са базирани на нова версия на (Renault-Nissan) платформата CMF, по-устойчиви са на усукване, при удар и са малко по-големи.
Logan е нараснал с 3,6 см, междуосието също е увеличено, което значи и повече място в купето. И по-точно 4,2 см повече пространство за краката на втория ред, което го превръща в „едно от най-добрите в класа“, пишат Dacia в прессъобщението си. Предлагат се и сгъваеми масички, в стила на самолетните им братовчеди, а височината на предните седалки може да се настройва в увеличен до 7 см диапазон. Багажникът също е увеличен с 18 литра до доста добрите 528 литра, а товарният праг вече е с 1,8 см по-ниско, за по-лесно товарене на тежки обекти.
При новото Sandero багажникът е 328 литра, също по-голям отпреди, като има и версия с двоен под с разделител, позициониращ се на 2 нива. Мястото на втория ред при Sandero и Sandero Stepway е с 4,2 см повече, точно както при Logan, защото споделят една база/междуосие. Клиренсът му е 13,3 см, а на Stepway е увеличен до 17,4 см.
Нови форми и функционалности има и в таблата. Dacia предлага три вида инфоразвлекателни системи с логичните имена Media Control, Media Display и Media Nav. Първата е най-базова, но включва Bluetooth и „хитра махаща се конзола за смартфон“, две тонколони и 3,5-инчов дисплей между оборотомера и скоростомера. При Media Display получавате… дисплей с диагонал 8-инча, Android Auto, Apple CarPlay и още две колони, а Media Nav e черешката на тортата, с общо 6 колони и навигация, както подсказва и името.
Трите модела идват и с повече асистиращи водача системи, като напромер тази за аварийно спиране. Предлага се също система за следене на мъртвите зони, както и за паркиране (включва парктроници в двата края и камера отзад). Hill Start Assist пък задържа закратко задните спирачки, за да може да потеглите… в желаната посока.
Двигателите? Гамата е съставена само от бензинови агрегати и LPG, като новост е и автоматичната CVT трансмисия. Базовият мотор е 1-литровия 3-цилиндров атмосферен SCe 65 с толкова конски сили и 5-степенна механична кутия (не се предлага за Stepway). Следва SCe 90, който вече е с турбо, 6-степенна механична кутия или CVT, а третият агрегат е ECO-G 100, работещ на бензин и LPG. Той идва само със 6-ст. механична кутия. Цените? Ще ги очакваме с нетърпение.
Снимки на Logan: SuperSPEED cu Giurgea si Bratu