Lexus в Европа: 1 милион продажби за 30 години!


27 окт 2020

Lexus достигна границата от един милион продадени автомобила в Европа, отбелязвайки кумулативен общ брой под формата на седемцифрено число през септември. Това постижение съвпада с трийсетгодишния юбилей от представянето на Lexus в Европа, наречен “30th anniversary of Lexus”. То съвпада също и с началото на нова ера в историята на марката с представянето на модела UX 300e, първият захранван от електрически акумулатор, на някои европейски пазари. 

През 1990 г., само няколко месеца след глобалния дебют на марката в Щатите, Lexus стартира продажбите си и в Европа с един модел, LS 400, и реализира 1158 автомобила. Началото може и да е скромно, но бележи старта на трансформацията на пазара за премиум автомобили, а LS дава нова дефиниция за това какво трябва да представлява един луксозен модел, от гледна точка на динамика, ефективност и авангардно оборудване. 

Същевременно с това Lexus представя нов подход към грижата за клиента и обслужването, поставяйки нови стандарти в световната автомобилна индустрия. Следвайки традиционните японски принципи „омотенаши“ – отношение към клиента със същата грижа и вежливост като към гост у дома – Lexus поддържа съвършенството на услугите в сърцето и същността на своята марка. 

Още от самото начало, Lexus върви по свой път вместо да следва установените норми на пазара, и част от него е разработването на самозарядни хибридни електрически системи за задвижване. Той представя първия в света луксозен хибриден автомобил, SUV моделът RX 400h, през 2005 г., и оттогава продължава да разработва технологии за постигане на още по-добра динамика, по-нисък разход и емисии и удобства за водача. От напусналите продажбените центрове в Европа един милион автомобила Lexus, не по-малко от 45% са хибриди. Днес, продажбите на хибридите в гамата на Lexus продължава да расте, а относителният им дял на западноевропейските пазари достига 96 процента. 

Lexus внимателно следва предпочитанията на клиентите, разработвайки нови модели, които съответстват на пазарните тенденции. Те фокусират вниманието към SUV моделите, от които Lexus вече е продал 550 000 в Европа. В момента гамата включва RX, моделът който на практика е основополагащ на пазара на луксозни SUV автомобили, целево конструираният седемместен RX L, NX от среден клас, както и представеният през 2019 г., компактен градски кросоувър UX, който бързо се превърна в бестселър на марката в Европа. В Русия и на други европейски пазари, Lexus продава също пълноразмерния модел LX и солидния GX. Взети заедно, тези модели представят над 80% процента от продажбите в Европа. 

Вниманието към стремежите на водачите също не е подценявано и се изразява в създаването на насочени към динамиката модели носещи обозначението на Lexus “F” – сред тях са изработваният на ръка ексклузивен суперспортен автомобил LFA V10 и купето RC F, който в момента се състезава в международните GT надпревари. Духът на тези специални модели е пренесен директно в гамата от стандартни автомобили под формата на версиите със спортно оформена стилистика и технологични решения F SPORT. 

Lexus се развива като луксозна марка отвъд автомобилния свят и е изразя на съвършенството в изработката, с подкрепата на перспективни таланти в дизайна чрез международния конкурс Lexus Design Award и помагайки на клиентите да открият и се наслаждават на вълнуващи преживявания. 

Коментирай

Sending ...