Mercedes-AMG GT Black Series счупи рекорда на “Ринга”


18 Nov 2020

Mercedes-AMG GT Black Series постави нов рекорд на “Нюрбургринг”. Съвсем очаквано ще попитате “Кой рекорд?”, след като подобни новини напоследък валят като есенни листа. Рекордът за серийни автомобили, който досега беше на сметката на Lamborghini Aventador SVJ. AMG GT Black е записал 6:43,616 минути, което е с над секунда по-добро време от постижението на Lamborghini - 6:44,970 мин. Наред с абсолютния рекорд на пистата (5:19,546 мин, Porsche 919 Hybrid EVO), рекордът за серийни коли е най-същественото мерило на “Нюрбургринг”. Забравете за “най-бърза кола с предно”, “най-бърза кола с четири врати”, “най-бърза кола с лилави седалки”, това е абсолютният рекорд за серийна кола със серийни гуми.

 

Зад волана по време на рекордните опити е бил пилотът от GT3 Маро Енгел, а думите му “беше по-бързо от състезателната ми кола” нямат нужда от коментар.

Рекордът на Aventador SVJ оцеля близо две години и половина (беше записан на 26 юли 2018). По традиция най-бързите времена на “Нюрбургринг” се записват на конфигурацията с дължина 20,600 км. Това е и дължината, на която AMG GT Black Series е постигнал 6:43,616, използвана също от всички други в топ 20 на времената. От миналата година ръководството на “Нюрбургринг” насърчава производителите да записват времена и на по-дългата с 232 метра отсечка, която се използва за състезания. Тя е дълга 20,832 км и от AMG са засекли своето време и на нея - 6:48,047 мин, но то трудно може да се сравни с това на други серийни модели, които не са засичани на тази отсечка.

В случай че очаквате доставка на AMG GT Black Series и планирате да се пробвате лично на “Ринга”, то ще ви е любопитно какви точно настройки са използвани. Карбоновият преден сплитер е бил в удължения режим Race. Долният и горният подвижни елементи на задното крило са били в средна позиция, койлоувърите са били свалени с 0,2 инча отпред и 0,1 инча отзад. Гумите са настроени с негативен камбер от 3,8 градуса отпред и 3 градуса отзад. Антиролбарите са били в най-твърдата позиция. По време на обиколката мистър Енгел е използвал позиции 6 и 7 на 9-степенния тракшън контрол, в зависимост от характеристиките на трасето във всеки един момент. Използвани са серийни гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO. Звучи ни като пълно ръководство за атакуване на “Ринга” за щастливците, които могат да си позволят струващото 335 хил. евро купе.

Припомняме, че най-бързият AMG GT има 730 к.с. и 800 Нм, развива 325 км/ч и въпреки изцяло задното си предаване, ускорява до 100 км/ч за 3,2 секунди.

Фенове сме! A вие?