Упс, шофьор на BMW M4 скача на спирачките при 280 км/ч на германски аутобан (Видео)

  • Видеото дава ясна представа колко близък е ударът! Видеото дава ясна представа колко близък е ударът!

31 Dec 2020

За много европейци неограничените участъци от магистралите в Германия са еквивалент на автомобилният рай. В същото време те изискват опитен шофьор зад волана с мигновени реакции и съответно адекватна за тях техника. Имаме предвид, че резултатът от случката във видеото по-долу щеше да бъде брутална катастрофа както, ако шофьорът имаше по-бавни реакции, така и ако колата не беше със спирачките на BMW M4. 

Какво се случва? Шофьор управлява своето M4 с около 280 км/ч (скоростта се вижда на хедъп дисплея) в лявата лента на аутобана. Тогава пред него изскача Mazda 3, която изпреварва с около 140-150 км/ч Ford Fiesta, движещ се в средната лента. В рамките на около три секунди шофьорът на баварската машина успява да намали скоростта си от 280 км/ч до 140 км/ч, и да избегне безспорно много опасен удар. Записът е от камерата върху каската на шофьора в BMW-то. 

 

Преди да хвърляте вината върху единия или другия участник, е хубаво да уточним няколко неща. На първо място – в Германия, както и в България, всеки шофьор е длъжен да кара в най-дясната свободна лента на магистралата. Шофьори като тези на Fiesta-та и на Mazda-та, които заемат средната лента, когато дясната е свободна, се наричат Mittelspurschleicher (“блокиращи средната лента”), това не е позволено, но е честа гледка, както и в България, доколкото у нас изобщо има участъци с три ленти. За разлика от България обаче, десните ленти на магистралите в Германия се поддържат в отлично състояние, без дупки, неравности и непочистени камъчета, така че са доста по-сигурно място за шофиране, отколкото дясната лента на “Тракия” или “Хемус”. Разбира се, както и в България, изпреварването отдясно е абсолютно забранено.

Това е по въпроса за вината на шофьора с японската кола. Както може да се сетите обаче, в Германия има и доста сериозни регулации по отношение на т.нар. неограничена максимална скорост. На първо място, дори при липса на ограничение, по всички аутобани важи т.нар. Richtgeschwindigkeit, т.е. препоръчителна максимална скорост, тя е 130 км/ч. В случай че се движите по-бързо и се случи инцидент, почти винаги съдът определя, че вината е на движещия се по-бързо, особено в ситуации със скорости над 200 км/ч. В тези случаи често се приема, че скоростта е била безразсъдна, нещо подобно на честата практика у нас да се пише акт за “несъобразена с пътните условия скорост”. Правилото за скоростта в Германия предвижда, че може да се движите толкова бързо, колкото искате, но трябва да може да спрете на половината от разстоянието, което обхващате с поглед. Когато става въпрос за дълги завои по магистралата и скорости над 200 км/ч, това често е проблематично.

Не бива да пропуснем факта, че вместо да присветва с фарове (което в Германия е незаконно) или да свири с клаксона, шофьорът на BMW-то използва всяка десета от секундата, за да намали скоростта.Така че оставяме на вас да прецените кой е виновен в случая, но със сигурност видеото е демонстрация защо добрите реакции, силните спирачки и добрите гуми могат да спасят човешки живот. 

 

Лукс от Китай!