Dacia обяви цените на новите Logan, Sandero и Sandero Stepway
Добри новини! След, като през септември румънската марка показа чисто новите Dacia Logan, Sandero и Sandero Stepway, ето че вече имаме и официалната ценова листа за България. И новините наистина са добри, защото колите продължават да бъдат достъпни, както се и очакваше.
Най-достъпният автомобил от гамата на Dacia е базовото Sandero, което започва от 19 200 лв. с ДДС, а неговата „по-офроуд“ версия стартира от 23 600 лв. с ДДС. Новият Logan пък се продава за най-малко 19 690 лв.
Любителите на газта ще могат да си купят и коли с фабрично монтирани LPG уредби, захранващи версиите ECO-G 100 с 1-литров 3-цилиндров турбо мотор със 100 коня и 6-степенна механична кутия. Газовите Sandero и Sandero Stepway започват от 21 850 лв. и 24 350 лв. за автомобили с базовото оборудване на Essential, докато Logan ECO-G 100 се предлага само в по-високото Comfort за 23 740 лв. Цените и двигателите на останалите версии може да видите в таблицата тук.
Ниво на оборудване |
Двигател |
Sandero |
Sandero Stepway |
Logan |
ESSENTIАL |
SCe 65 |
19 200 лв. |
- |
19 690 лв. |
TCe 90 |
21 100 лв. |
23 600 лв. |
21 590 лв. |
|
ECO-G 100 |
21 850 лв. |
24 350 лв. |
22 340 лв. |
|
TCe 90 CVT |
- |
25 700 лв. |
- |
|
COMFORT |
TCe 90 |
23 100 лв. |
25 400 лв. |
22 990 лв. |
ECO-G 100 |
23 850 лв. |
26 150 лв. |
23 740 лв. |
|
TCe 90 CVT |
25 200 лв. |
27 500 лв. |
25 090 лв. |
Какви са новостите? Промените по дизайна на трите автомобила са доста видими, като основна забележителност са LED фаровете с Y елементи (като при Lamborghnini), който се повтарят и при стоповете. Промените обаче не са само визуални, но и технически. И трите автомобила са базирани на нова версия на (Renault-Nissan) платформата CMF, по-устойчиви са на усукване, при удар и са малко по-големи.
Logan е нараснал с 3,6 см, междуосието също е увеличено, което значи и повече място в купето. И по-точно 4,2 см повече пространство за краката на втория ред, което го превръща в „едно от най-добрите в класа“, пишат Dacia в прессъобщението си. Предлагат се и сгъваеми масички, в стила на самолетните им братовчеди, а височината на предните седалки може да се настройва в увеличен до 7 см диапазон. Багажникът също е увеличен с 18 литра до доста добрите 528 литра, а товарният праг вече е с 1,8 см по-ниско, за по-лесно товарене на тежки обекти.
При новото Sandero багажникът е 328 литра, също по-голям отпреди, като има и версия с двоен под с разделител, позициониращ се на 2 нива. Мястото на втория ред при Sandero и Sandero Stepway е с 4,2 см повече, точно както при Logan, защото споделят една база/междуосие. Клиренсът му е 13,3 см, а на Stepway е увеличен до 17,4 см.
Нови форми и функционалности има и в таблата. Dacia предлага три вида инфоразвлекателни системи с логичните имена Media Control, Media Display и Media Nav. Първата е най-базова, но включва Bluetooth и „хитра махаща се конзола за смартфон“, две тонколони и 3,5-инчов дисплей между оборотомера и скоростомера. При Media Display получавате… дисплей с диагонал 8-инча, Android Auto, Apple CarPlay и още две колони, а Media Nav e черешката на тортата, с общо 6 колони и навигация, както подсказва и името.
Трите модела идват и с повече асистиращи водача системи, като напромер тази за аварийно спиране. Предлага се също система за следене на мъртвите зони, както и за паркиране (включва парктроници в двата края и камера отзад). Hill Start Assist пък задържа закратко задните спирачки, за да може да потеглите… в желаната посока.
Какво мислите за новите модели? Споделете с коментар във Фейсбук и очаквайте скоро и видео за един от моделите.