Dacia обяви цените на новите Logan, Sandero и Sandero Stepway


05 Jan 2021

Добри новини! След, като през септември румънската марка показа чисто новите Dacia Logan, Sandero и Sandero Stepway, ето че вече имаме и официалната ценова листа за България. И новините наистина са добри, защото колите продължават да бъдат достъпни, както се и очакваше.

Най-достъпният автомобил от гамата на Dacia е базовото Sandero, което започва от 19 200 лв. с ДДС, а неговата „по-офроуд“ версия стартира от 23 600 лв. с ДДС. Новият Logan пък се продава за най-малко 19 690 лв.

Любителите на газта ще могат да си купят и коли с фабрично монтирани LPG уредби, захранващи версиите ECO-G 100 с 1-литров 3-цилиндров турбо мотор със 100 коня и 6-степенна механична кутия. Газовите Sandero и Sandero Stepway започват от 21 850 лв. и 24 350 лв. за автомобили с базовото оборудване на Essential, докато Logan ECO-G 100 се предлага само в по-високото Comfort за 23 740 лв. Цените и двигателите на останалите версии може да видите в таблицата тук.

Ниво на оборудване

Двигател

Sandero

Sandero Stepway

Logan

ESSENTIАL

SCe 65

19 200 лв.

-

19 690 лв.

TCe 90

21 100 лв.

23 600 лв.

21 590 лв.

ECO-G 100

21 850 лв.

24 350 лв.

22 340 лв.

TCe 90 CVT

-

25 700 лв.

-

COMFORT

TCe 90

23 100 лв.

25 400 лв.

22 990 лв.

ECO-G 100

23 850 лв.

26 150 лв.

23 740 лв.

TCe 90 CVT

25 200 лв.

27 500 лв.

25 090 лв.

Какви са новостите? Промените по дизайна на трите автомобила са доста видими, като основна забележителност са LED фаровете с Y елементи (като при Lamborghnini), който се повтарят и при стоповете. Промените обаче не са само визуални, но и технически. И трите автомобила са базирани на нова версия на (Renault-Nissan) платформата CMF, по-устойчиви са на усукване, при удар и са малко по-големи.

Logan е нараснал с 3,6 см, междуосието също е увеличено, което значи и повече място в купето. И по-точно 4,2 см повече пространство за краката на втория ред, което го превръща в „едно от най-добрите в класа“, пишат Dacia в прессъобщението си. Предлагат се и сгъваеми масички, в стила на самолетните им братовчеди, а височината на предните седалки може да се настройва в увеличен до 7 см диапазон. Багажникът също е увеличен с 18 литра до доста добрите 528 литра, а товарният праг вече е с 1,8 см по-ниско, за по-лесно товарене на тежки обекти.

При новото Sandero багажникът е 328 литра, също по-голям отпреди, като има и версия с двоен под с разделител, позициониращ се на 2 нива. Мястото на втория ред при Sandero и Sandero Stepway е с 4,2 см повече, точно както при Logan, защото споделят една база/междуосие. Клиренсът му е 13,3 см, а на Stepway е увеличен до 17,4 см.

Нови форми и функционалности има и в таблата. Dacia предлага три вида инфоразвлекателни системи с логичните имена Media Control, Media Display и Media Nav. Първата е най-базова, но включва Bluetooth и „хитра махаща се конзола за смартфон“, две тонколони и 3,5-инчов дисплей между оборотомера и скоростомера. При Media Display получавате… дисплей с диагонал 8-инча, Android Auto, Apple CarPlay и още две колони, а Media Nav e черешката на тортата, с общо 6 колони и навигация, както подсказва и името.

Трите модела идват и с повече асистиращи водача системи, като напромер тази за аварийно спиране. Предлага се също система за следене на мъртвите зони, както и за паркиране (включва парктроници в двата края и камера отзад). Hill Start Assist пък задържа закратко задните спирачки, за да може да потеглите… в желаната посока.

Какво мислите за новите модели? Споделете с коментар във Фейсбук и очаквайте скоро и видео за един от моделите.

Сбогом V10!