Този Mercedes-Benz G 65 AMG е последният G с V12 и 630 коня. Продава се за 299 900 евро

  • Галерия с 26 снимки. Галерия с 26 снимки.

23 Jan 2021

Новото поколение W463 на Mercedes-Benz G-клас е по-добро от предходното във всяко едно отношение. Автомобилът е осезаемо по-приятен за каране по асфалт, двигателите са по-икономични, вътре има повече място и още куп предимства.

Но няма V12. Дванадесетцилиндровият двигател си замина с предходното поколение W463 и G 65 AMG, която бе и последният сериен SUV с V12, като доста време бе и единственият такъв. Жалко, много жалко.

Не тъжим за него заради динамиката. През 2017-та отделихме няколко часа за съставянето на материал именно за G 65 и за това колко абсурдна е тази кола. И там писахме, че 65-ицата е с едва 0,1 сек по-бърза от 0-100 км/ч спрямо 63-ката, в която работи V8: 5,3 секунди срещу 5,4 секунди. Тъжим за него, защото беше уникален в света на автомобилостроенето.

Под предния капак работи 6-литровия M 279 E60 LA, машина с две турбини, 630 к.с. между 4800 и 5400 об/мин и 1000 Нм между 2300 и 4300 об/мин. Колос. Официалният разход на гориво бе 17 л/100 км в смесен цикъл, по NEDC, което означава реално градско над 20 на сто. Винаги.

Цената обаче бе абсурдна. Реално, когато Mercedes продаваше и двете AMG версии на G-клас, G 65 бе със (забележете!) 284 хил. лева по-скъпа от G 63! Двеста и осемдесет бона! Сума, с която тогава (а и сега), спокойно можеше да си купите чисто нов S 500! С разликата! Леле.

Mercedes-Benz произвеждаше G 65 в завода на Мagna Steyr в Грац, Австрия, до 2018-та година, като марката изпрати в историята своя G V12 с подобаваща специална версия, наречена ‘Final Edition’. Отвън се отличава по акцентите в матов бронз, каквито има и в 21-ичновите джанти, а зад тях се виждат и сребристите спирачни апарати.

Основният цвят видимо е черен, ‘197U Obsidianblack metallic’, а салонът е… черен – ‘511A Leather exclusiv black’. Има и карбон, както и няколко надписа ‘Final Edition’ придаващи още повече специалност на колата. Тази конкретно е обявена за продан от Mechatronik.de и е на само 1000 км. Собственикът я е ползвал само за специални поводи, пише в сайта, а цената и е 299 900 евро.

Което означава малко по-ниска от тази, която Mercedes искаха за нея през 2018-та. Тогава официално Mercedes-AMG G 65 ‘Final Editio’ струваше 310 233 евро. Въпросът е бихте ли дали около 600 хил. лв. за G-класа с V12?

Ще се радваме да ни отговорите, а преди това може да кликнете и на тази S 65 ‘Final Edition’, с която Mercedes окончателно затвориха V12 главата от своята история.

Текст: Иван Монев, който иска G-клас V12.

Първородната Godzilla!