Ще има турбо мотор за новата Lada Niva



Както вече знаете, изцяло новото поколение на Lada Niva ще се появи на пазара през 2024 г. Освен скицата по-горе никой няма идея как ще изглежда колата. Въпреки това обаче руският AutoReview, цитиран от Automedia.bg, пусна инфо за техниката на новия модел. На първо място архаичният 1,7-литров атмосферен двигател ще бъде заменен от нещо, което може да покрие изискванията за вредни емисии от ХХI век. По всяка вероятност това нещо ще бъде турбодвигателят с обем 1,3 литра и 150 к.с., който концернът Renault Nissan използва също в Dacia и разработи заедно с Mercedes-Benz за А-клас и B-клас. При Mercedes двигателят носи означението M282. За съжаление този мотор ще се предлага единствено в съчетание с любимата ни трансмисия от типа CVT.
Другият вариант ще бъде с 1,8-литровия атмосферен мотор от Lada Vesta, който има 122 к.с. Атмосферният мотор ще се предлага с 6-степенна ръчка.
Новата Niva ще запази прословутите си способности извън пътя, макар че ще разчита на платформата CMF-B (ниската спецификация), която се използва за новите Logan и Sandero. Niva ще бъде доста компактна – с дължина от 4,28 м и междуосие от 2,60 м, като ще предлага впечатляващ просвет от 24 см във версията за офроуд. Ще има и по-комфортен градски вариант. И двата варианта ще предлагат постоянно задвижване на четирите колела с електромагнитен съединител и редуктор на задната ос.
Какво мислите, струва ли си чакането до 2024!?