Колелата, качени на багажника на Taycan Cross Turismo, струват по 10 хил. евро











Покрай дългоочакваната премиера на новия Taycan Cross Turismo пропуснахме да разкажем за един от най-съществените детайли от официалните снимки – новите е-колела на Porsche. Машинките, качени на електрическото комби (между другото, ще има също купе и кабрио), също са електрически. Те са първите е-колела на Porsche, и носят имената Porsche eBike Sport и Porsche eBike Cross. Направени са в партньорство с германския производител на е-колела Rotwild.
Sport е всекидневно колело, доколкото има нещо всекидневно във велосипед, струващ 9990 евро. Има пълно очакване, карбонова рамка с интегрирани мотор, батерия (сваляща се, 500-ватчасова) и светлини, като тежи 21,2 кг, което не е малко за карбонов е-байк.
Моделът Cross е предназначен за крос кънтри каране, и макар да е с 2000 евро по-евтин, съвсем не е евтин. Цената му е 7990 евро, а масата е с 0,5 кг повече – 21,7 кг. Иначе задвижването е същото.
И двете колела използват електромоторът Shimano EP8 и предлагат стандартното според ограниченията на ЕС подпомагане на велосипедиста до скорости от 25 км/ч. За по-бързо каране ще трябва да разчитате единствено на мускулите си. Разликите са малки, като моделът Sport идва със скорости Shimano XT Di2 1×11, а Cross използва Shimano XT 1×12.
Не успяхме да открием цената на багажника за колела за Taycan Cross Turismo, но установихме, че товароносимостта му е точно 50 кг, така че няма проблем да качите и двете, за да бъдете точно толкова cool, колкото са официалните снимки на Porsche.