Peugeot 308 е пораснало, идва с новата емблема


18 Mar 2021

Peugeot официално вдигна покривалото от изцяло новото поколение 308. Френският съперник на Golf използва третото поколение на платформата EMP2 на Stellantis (това е новото име на концерта PSA Fiat Chrysler, ако сте забравили).  Колата е с 20 мм по-висока от предшественика си и има с 55 мм по-дълго междуосие. Освен това е със 110 мм по-дълга, като се простира на внушителните 4,36 м. Багажникът въпреки това е по-малък – сега е 412 литра, спрямо 420 преди.

Новите стилни диодни фарове са серийни за всички версии на модела. По-скъпите версии идват заводски с матрични диодни светлини. Новото 308 дебютира с цял куп нови цветове, включително стилния Olivine Green от снимките.

 

Интериорът включва новото издание на триизмерния 10-инчов екран, който видяхме при 208 и който е разработен от Visteon в България. 10-инчов е и сензорният екран, от който се управляват повечето функции в колата. Системата позволява запаметяването на до осем профила, явно в случай че споделяте колата си с още седем души, хм…

На технологичния фронт откриваме адаптивен круиз контрол с функции за пълно спиране и потегляне, асистент за лентите, полуавтономна смяна на лентите и система, която съобразява скоростта с кривата на завоя.

Засега базовият 308 идва с 1,2-литров турбо мотор със 110 или 130 к.с., като може да се поръча и 1,5-литров дизел също със 130 к.с. Изборът от трансмисии е между 6-степенна механична и 8-степенна автоматична. Интересни са двата плъгин хибридни варианта, като и двата идват с автоматика. По-малкият предлага 180 к.с., комбинирани от бензинов двигател със 150 коня и електромотор с 81 кВт (110 к.с.). Топ версията също е плъгин хибрид, като тя предлага общо 225 к.с. – 180 от бензиновия мотор и споменатите 110 к.с. от електромотора. Не забравяйте, че обикновената математика не работи при хибридите. И в двата случая енергията за електромотора идва от 12,4-киловатчасова литиево-йонна батерия, достатъчна за около 55-60 км пробег на ток.

Продажбите започват през лятото, а по-късно през годината се очаква и по-практичната версия комби.

 

Фенове сме! A вие?