Вече е възможно да си купите колата за сигурност във Формула 1: Vantage F1 Edition


22 Mar 2021

Както вече знаете, Aston Martin тази година ще получи възможността да води колоната във Формула 1. Нямаме предвид болида на Себ Фетел, макар и това да е възможно. Говорим за новата кола за сигурност – специалният Vantage, който ще влезе в ролята на кола за сигурност в някои кръгове от шампионата.

За да застане пред 20-те най-бързи болида на света, Vantage е получил увеличена мощност, внушително задно крило и преработка на окачването. И за да избие парите от преработката, британският производител няма нищо против да продаде колата на платежоспособни клиенти под формата на Vantage F1 Edition. Цената е 142 хил. паунда (165 хил. евро или малко над 320 хил. лв.). Това представлява внушителна надценка от близо 20 хил. паунда (45 хил. лв.) спрямо стандартния Vantage.

Най-готиното е, че може да го поръчате както като купе, така и като роудстър, а първите клиенти ще седнат в новите си коли през май. 

F1 Edition е най-спортният Vantage, правен някога. Кола, чиято основна идея е да се движи по-бързо на писта. Странно е, защото Vantage по принцип е комфортно GT купе – от тези коли, които предлагат повече стил, отколкото скорост. 

За последното се грижи 4-литровият V8, който ви е добре познат от моделите на AMG. Тук той разполага с 535 к.с. и 685 Нм, които отиват към задните колела през 8-степенен автоматик. Окачването е преработено за повече стабилност в бързи завои, без от това да страда комфортът при ниска скорост. F1 Edition е обут в нови специални за модела гуми Pirelli, които застават върху също специални 21-инчови джанти. При максимална скорост нова аеродинамика добавя 200 кг притискане. 

Може да поръчате колата в който искате цвят от екзотичната палитра на Aston Martin, включително любимото ни синьо Elwood Blue, но истината е, че този модел трябва да бъде в оригиналното зелено Racing Green, в което е колата за сигурност. Всяко друго решение би било компромис – все едно да си поръчате Ferrari и да не е червено...

 

Сбогом V10!