Lexus LF-Z Electrified Concept вдига 100 км/ч за 3 секунди и предлага пробег от 600 км
Техническите данни на Lexus LF-Z Electrified Concept обаче не са най-любопитната част на този… концептуален проект. По-интересен е дизайнът му, които може да ни накара да помислим по темата как ще изглеждат бъдещите модели на марката.
Японците казват, че през следващите 5 години ще видим „20 напълно нови и усъвършенствани модела“, които ще бъдат както с хибридно задвижване, с плъгин хибридно, така и с чисто електрическо. Серийната версия на Lexus LF-Z пък може да очакваме през 2025-та.
Кокпитът е кръстен ‘Tazuna’ и определено изглежда доста ефектно. Прозрачен купол, като в боен самолет, а под него – място за четирима. Хедъп дисплей, два други екрана, AR (augmented reality) или „разширена реалност“, словосъчетание, което ще срещаме все по-често и настройване на редица функции чрез изкуствен интелект. Това е концепцията за управление.
Самото физическо управление на колата обаче става без механична връзка на волана с предните колела, а през ‘by-wire’ система. Задвижващи са и 4-те, през система наречена ‘DIRECT4’. Моторът обаче е един, което е необичайно за електромобил с двойно задвижване. Той е с мощност 400 кВт или малко под 540 к.с., а максималният въртящ момент е 700 Нм.
Енергията идва от литиево-йонна батерия с капацитет 90 кВтч, достатъчна за пробег от 600 км, изчислен по WLTP. А що се отнася до динамиката, ускорението от 0-100 км/ч става за 3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 200 км/ч.
Какво мислите за Lexus LF-Z Electrified Concept? Според вас дали серийната кола ще изглежда близко до концепцията? Харесва ли ви?