Mercedes запази името EQG за електрическата G-класа
Mercedes-Benz постепенно смята да електрифицира цялата си гама, като вероятно най-късно през 2039 г. ще спре да продава и последния си модел с двигател с вътрешно горене. Някои анализатори изразиха опасения, че това ще сложи края на легендарната G-класа, но изглежда плановете в Щутгарт съвсем не са такива. Още преди две години изпълнителният директор Ола Калениус потвърди, че ще има изцяло електрическа G-класа.
А сега се появи информация, че компанията е запазила в бюрото за интелектуална собственост на ЕС означенията EQG 580 и EQG 560, което подсказва, че може да очакваме изцяло електрически версии на легендарния всъдеход по-скоро, отколкото очаквахме.
Само след десет дни ще видим премиерата на EQS 580, който ще ни подскаже какво задвижване да очакваме от електрическия EQG 580. Ако зад двете означения се крие идентично задвижване, то вероятно EQG ще има 523 к.с. и 855 Нм. Това е с 5 Нм повече, отколкото предлага G 63 AMG в момента. Добавете ниския център на тежестта, благодарение на батериите в пода, и ще се окаже, че електрическата G-класа може би изобщо не е лоша идея. Според изданието Car Sales EQG ще запази трите блокировки на диференциалите. По-любопитен е въпросът дали електрическата версия ще използва същата платформа или ще стъпва на архитектурата на “асфалтовите” модели.
Във всеки случай електрическите всъдеходи изглежда ще бъдат търсен продукт, ако имаме предвид интереса, който производителите демонстрират към сегмента.