Това Ferrari 599XX е едно от само 29 произведени. Продава се за… 2,7 млн. евро!


11 May 2021

Ferrari 599XX е една от най-редките коли на марката. Базирана е на „нормалното“ Ferrari 599 Fiorano - кликнете долу за видеото ни -, но е предназначено само и единствено за пистово каране.

Аеродинамиката е ключова. Автомобилът се различава осезаемо от серийната машина, има множество отвори, канали и перки, оптимизиращи обтичането на купето от въздушните струи. В резултат колата генерира 280 кг сила на притискане при 200 км/ч и респектиращите 630 кг при 300 км/ч.

Двигателят е 6-литровия атмосферен V12 ‘Tipo F140’, сходен с този при Fiorano, но тук с вдигната до 9000 об/мин и максимална мощност от 730 к.с. Скоростната кутия е 6-степенна автоматизирана ръчна, която превключва за 60 милисекунди.

Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 2,9 секунди и максимална скорост от 315 км/ч. Макар, че точно тези стойности не са толкова важни, колкото бързината на 599XX на писа. Ferrari казват, че през 2010-та е обиколило „Нордшлайфе“ за 6 мин. 59 секунди и 16 стотни – рекорд за пистова кола базирана на шосейна. Супер постижение, което бе победено от Pagani Zonda R (6:47.50).

Екземплярът в списъка на Mechatronik.de е автомобила, който Ferrari представят през март 2009-та в Женева. Колата е била купена още преди шоуто, а собственикът ѝ е „един от най-важните клиенти на марката“, който я е получил веднага след изложението. Тя остава негово притежание чак до пролетта на 2021-ва, когато е закупена от немското дилърство, заедно с доста аксесоари.

На снимките може да видите и комплекта гуми за мокро, зарядно за акумулатора, комплект централни гайки за джантите, туба за зареждане с гориво и още няколко неща, които нямаме представа какво представляват.

Пробегът на пистовата бегачка е нищожен – едва 350 км, а състоянието е сякаш преди малко е напуснала завода в Маранело. Определено е кола, която би седяла добре и в най-изисканата автомобилна колекция, но бихме се радвали, ако следващият ѝ притежател все пак я кара и на пистата.

Което не е много сигурно, че ще се случи, като се има предвид стойността на това Ferrari 599XX. Обявено е за колосалната сума от 2 677 500 евро, която включва и 19% ДДС. В родна валута означава 5 236 655 лв. или цената на едно Bugatti Chiron.

Въпросите към вас този път са няколко. Заслужава ли си тези пари това Ferrari 599XX? Ако можехте да го купите и го искахте, щяхте ли да го карате на писта или по-скоро да го запазите за продажба в бъдеще? И, бихте ли предпочели „червеното конче“ пред Bugatti Chiton? Очакваме отговорите ви с любопитство, като преди това може да кликнете тук долу и да гледате нашето видео на Ferrari 599 Fiorano, шосейното братче на XX, което обаче е тунинговано в стила на пистовата машина.

Фенове сме! A вие?