Това е най-очуканото Bugatti Chiron! Горено от изтребител и лепено с тиксо

  • Галерия от 9 снимки на Bugatti Chiron Prototype 4-005 Галерия от 9 снимки на Bugatti Chiron Prototype 4-005

18 May 2021

Bugatti Chiron е една от колите, които се радват на изключително внимание от страна на своите собственици. Но конкретно този екземпляр не получава такова специално отношение. Целият е в белези от суровото каране, на което е подложен и още от самото начало се е знаело, че в един момент ще бъде унищожен.

Запознайте се с Прототип 4-005 - най-очуканото и амортизирано Bugatti Chiron, което може да видите. Тази кола е понесла голяма част от безбройните часове на развитие на модела, който замести Veyron през 2016 г.

За разработването на Chiron от Bugatti сглобяват няколко прототипа, които да преминат през серия от тестове. Този протитип 4-005 е изминал над 74 000 км на територията на няколко континента, в най-екстремните им условия, които предлагат.

Това е петият от осемте направени протитипа през 2013 г. Използван е като лаботатория на колела от отдела, отговарящ за електрониката в Bugatti. Инженерите тестват тези прототипи в симулирани среди и условия, но също така ги карат и по обществените пътища, при това често по над 10 часа дневно, за да могат да се покрият всички изпитания.

Още преди Chiron да бъде официално представен пред света този негов прототип е покрит с камуфлаж, предпазващ го от папараците и е тестван в САЩ, Канада и Южна Африка. След което е върнат в Европа, като прекосява почти половината континент по магистрали, провинциални пътища и дори по замръзнали скандинавски езера.

В САЩ прототипът на Chiron е тестван в Долината на смъртта, за да се изпитат до краен предел климатичната система и няколко други електрически компонента при екстремно горещи температури.

След това експертите го откарват до Гранд каньон, за да проверят неговите сателитни, радио и телефонни приемници и как се държат те без сигнал. Тези тестове са направени във всички посетени държави, тъй като гореспонатите функции трябва да работят перфектно навсякъде.

Дотук всичко изглежда напълно в реда на нещата. Но от Bugatti решават да изпробват как тестовия автомобил се справя с топлината. И го паркират директно зад работещ реактивен двигател на боен изтребител Eurofighter Typhoon. След което е „охладен“ в най-смразяващата пустош на Северна Европа. Каросерията е понесла видими наранявания от всички тези тестове, като на места е лепена с текстилна лента.

Многобройните части, виртуалният интерфейс и всички физически бутони в интериора на Chiron първоначално са разработени с помощта на 4-005. На снимката със салона може да видите сноп от стърчащи кабели, допълнителни уреди за измервена, дупката в карбоновата обшивка на средната конзола, както и трохите под скоростния лост. Надали някой е пазил чисто този Chiron, знаейки, че в крайна сметка колата ще бъде унищожена.

След няколкото години на сериозно каране и изпитания този Chiron в крайна сметка е пенсиониран. И съдбата му, както споменахме вече, е била да бъде бракуван, както обикновено се случва с прототипите. Но тъй като ролята му е толкова влиятелна в процеса на развитие на Chiron от Молсхайм решават да го запазят и да го изложат в експозиция във фабриката.

Така че 4-005 ще продължи да живее, при това в сърцето на централата на Bugatti. Очукан, одран и лепен. Но жив!

Първородната Godzilla!