Rolls Royce Boat Tail е уникат, проектиран 4 години
Rolls-Royce и преди е произвеждал уникални екземпляри, предвидени за един-единствен клиент. Сега обаче компанията смята да създаде специален отдел, който да се занимава само с уникални каросерии, в духа на старото каросерийно инженерство от началото на миналия век.
Идеята очевидно е добре премислена финансово, а за нас остава радостта, че ще видим цяла серия уникални каросерии, които компанията ще създава само за отбрани клиенти и платежоспособни колекционери.
Първият продукт на новото ателие се казва Boat Tail и – както става ясно и от името – е вдъхновен от луксозните яхти. Задният капак е заимстван директно от света на яхтите, макар скачането от него върху асфалта да не е препоръчително като скачането в морето.
Двуцветното решение на каросерията и специалните за модела многоцветни джанти напомнят за морето повече, отколкото ако колата беше покрита с морски кончета. Всички пластове боя са ръчно нанесени и представляват неповторима в цялата гама на Rolls цветова комбинация от нюанси на морско синьото.
Изцяло свалящият се текстилен покрив всъщност не се сгъва, а ще трябва да остане в гаража, но за екстремни ситуации е предвидено временно покритие за скъпоценния интериор.
Интериорът е преплел уменията на дизайнери на автомобили, лодки и скъпа бижутерия, като някои от детайлите са толкова фини, че повече напомнят за експонат в музей, отколкото за нещо, което ще се праши по пътищата.
Интересно е съдържанието на задния капак. Под двойната му врата ще откриете хладилник за шампанско, пълен комплект за луксозен пикник с порцеланови чинии, както и две столчета и чадър.
Макар да няма официална информация за задвижването на новата яхта на колела, то е логично да предположим, че под предния капак работи 6,7-литровият V12 на Phantom.
Изпълнението на всички детайли по Boat Tail е отнело на дизайнерите и инженерите четири години, така че работата е започнала почти веднага след представянето на Sweptail през 2017.
Дали това означава, че следващият уникат на Rolls ще се появи едва през 2025!?