296 GTB: Половин век по-късно Ferrari отново има 6-цилиндров модел.

  • Галерия със 17 снимки Галерия със 17 снимки
  • Първото V6 Ferrari на теория не заменя F8 Tributo, но прави всичко по-добре от него Първото V6 Ferrari на теория не заменя F8 Tributo, но прави всичко по-добре от него
  • Изчистен интериор без големи сензорни екрани. Благодарим, Ferrari! Изчистен интериор без големи сензорни екрани. Благодарим, Ferrari!
  • Дизайнът е изчистен, като се откриват елементи от SF90 и F8 Дизайнът е изчистен, като се откриват елементи от SF90 и F8
  • Малкият заден спойлер добавя 360 кг притискане при 250 км/ч Малкият заден спойлер добавя 360 кг притискане при 250 км/ч
  • Това е първото V6 Ferrari от 70-те години насам Това е първото V6 Ferrari от 70-те години насам
  • Максималната скорост е 330 км/ч Максималната скорост е 330 км/ч
  • Дизайнът черпи вдъхновение и от състезателното 250 LM от 60-те Дизайнът черпи вдъхновение и от състезателното 250 LM от 60-те
  • Колата може да мине 25 км изцяло на ток, зарежда се с кабел Колата може да мине 25 км изцяло на ток, зарежда се с кабел

25 Jun 2021

Ferrari представи чисто новото 296 GTB. “Най-забавното за каране Ferrari” (според официалното съобщение на италианците) е първото 6-цилиндрово конче от 70-те години и Dino 246. В йерархията на марката то ще заеме своето място под F8 Tributo. 

Голямата разлика е, че 296 GTB заменя 8-цилиндровия мотор на F8 с 6-цилиндров, подпомогнат от електротомор. Означението на колата идва от обема на мотора в литри и броя цилиндри – 2,9 литра (на практика е 3-литров, защото точният обем е 2992 куб. см). GTB пък идва от Gran Turismo Berlinetta.

Батерията се зарежда с кабел, така че това е второто плъгин хибридно Ferrari след SF90. Липсата на два цилиндъра не изглежда да се е отразила кой знае колко зле на мощността. 2,9-литровият V6 (двата реда образуват ъгъл от 120 градуса) произвежда 663 к.с. – това прави литрова мощност от 221 к.с./литър – най-доброто постижение в световното автомобилостроене, според Черните кончета. Към въпросните 663 к.с. се добавят наличните мигновено 167 к.с. на електромотора, така че системната мощност достига съвсем адекватните за което и да е Ferrari 830 к.с. Те са съчетани със 740 Нм – числа, далеч по-внушителни от тези на изцяло бензиновото F8 Tributo. Добро завръщане при шестаците! При това споменият ураган от мощност се изсипва изцяло върху задните колела, като ускорението до 100 км/ч се случва за 2,9 секунди, а до 200 км/ч – за 7,3 секунди. При F8 тези стойности са съответно 2,9 и 7,6 секунди. V6 хибридът е по-бърз и на писта. Времето на “Фиорано” е 1:21 минути – с 1,5 секунди по-добро от това на F8 Tributo.

Движението изцяло на ток е възможно за 25 км, благодарение на малка 7,45-киловатчасова батерия. Батерията неслучайно е толкова малка. Инженерите са дали всичко от себе си, за да намалят масата на колата, така че дори с хибридния модул, електромотора и батерията, сухата маса е 1470 кг – с едва 35 кг повече от F8 Tributo.

Външността очевидно е черпила вдъхновение от големия батко SF90 Stradale, но е далеч по-семпла и кротка. Въпреки изчистения дизайн, активната аеродинамика осигурява забележително притискане, като само задният спойлер допринася с 360 кг върху задния мост при скорост от 250 км/ч.

Интериорът особено ни допада с липсата на гигантски сензорни екрани, каквито масово откриваме в 99% от съвременните автомобили. Цялото арматурно табло е завъртяно към водача, а за спътника му е добавен по-малък дисплей, какъвто познаваме от останалите модели на марката. 8-степенният автоматик с два съединителя се контролира с бутони, подредени в стила на старите ръчки с пътечка за скоростите.

Сред опциите откриваме пакета Assetto Fiorano, който сваля 19 кг от масата на колата с помощта на някои карбонови елементи, карбонови джанти и по-леки амортисьори.

296 GTB ще струва 270 хил. евро преди да добавите опции от безкрайния каталог на Ferrari.

 

 

Първородната Godzilla!