Това е новият Opel Astra. Шестото поколение на бестселъра идва и като плъгин хибрид с 225 коня


13 Jul 2021

Ето я и нея, новата Astra на Opel, чието моделно означение е L, но не защото е в изпълнение с дълга база, а заради поредността ѝ. Първото поколение бе Astra F, следвано от G, H и така нататък, но с пропуск на I, защото немците решиха, че буквата може да се обърка с 1, а няма логика 4-тата генерация да е означена, като… Astra 1.

Но, към най-новото 6-то поколение на модела, което е мнооого различно. И първото направено под шапката на Stellantis, най-новото обединение на автомобилни марки – в случай, че сте пропуснали, - което се формира от обединението на Fiat Chrysler Auromobiles с PSA (Peugeot и Citroen).

Втори опит за даване по същество – извинете ме, но моделът просто е предшестван от доста промени, които са важни за разбиране на пълната му същност. Като платформата например, която е EMP2 - Efficient Modular Platform… две, на PSA.

Тоест, новата Astra няма АБСОЛЮТНО НИЩО ОБЩО със старата. Базата ѝ е много сходна с тази на Peugeot 308, 408, Citroen C5 и още доста коли на френската група. Но, нещо важно, Stellantis запази развойния център на Opel в Рюселсхайм – тоест, по новите модели на марката продължават и ще продължат да работят немски инженери. Което е важно за запазване на идентичността ѝ въпреки окрупняването с цел „оптимизация“ - разбирайте, намаляване на разходите за производство, увеличаване на печалбата.

Astra Mk6 е с едва 4 мм по-дълга от „петицата“ (4374 мм), но междуосието е нараснало с 13 мм (2675 мм). Широчината е 1860 мм, която Opel определят, като „златната среда в компактния клас“. Супер. Багажникът е добър, 422 литра или с 82 повече отколкото на вечния конкурент VW Golf.

Дизайнът обаче, логично, е най-отличаващият фактор в определянето на колата. За пръв път видяхме това лице наречено ‘Opel Vizor’ при концептуалната Manta GSe, а после и в сериен вид, при новата Mokka, която карах съвсем наскоро. Колата изглежда модерна и определено ми допада.

Фаровете могат да бъдат ‘Intelli-Lux LED’, нова светодиодна система с по 84 елемента във всяко тяло, а покривът може да бъде в черен гланц, както е колата от първите продуктови снимки. Методиката на конфигуриране вероятно ще следва тази на Mokka, което означава множество варианти за цветови комбинации, джанти и така нататък.

Вътре? Също ‘Mokka’ интерпретация и т.н. ‘Pure Panel’ – разбирайте два 10-инчови (25,4 см) дисплея с обединени безели в черен пиано лак. За щастие обаче Opel са оставили и няколко физически бутона за управление на климатика. Немците се гордеят и със своите AGR седалки, а видимо… отсъствие е това на скоростния лост. Или поне когато колата се поръча с 8-степенна автоматична кутия (Aisin), идваща с бутон тип плъзгач. Базовата трансмисия е 6-степенна механична.

Шасито? Цялата конструкция е по-устойчива на усукване с 14%, а окачването е тип MacPherson отпред и… торсион отзад. Golf също е с греда при задната ос, но версиите с над 150 коня са с многозвенно. При Astra тепърва предстои да видим какви ще са по-мощните изпълнения и с каква конфигурация ще бъде шасито.

Задвижването? Гамата на обхваща мощности от 110 до 130 к.с., за дизеловите и бензиновите мотори, казват от Opel. Което за нас е ясно, че означава 1,5-литровия 4-цилиндров дизел на PSA (BlueHDI при Peugeot) със 110 к.с. и 250 Нм., а зад 130-те бензинови коня седи 1,2-литровия 3-цилиндров агрегат (PureTech при Peugeot) със 130 к.с. и 220 Нм. Немците обещават също и плъгин хибрид със сумарна мощност от 225 к.с.

Супер симатяга!