G-класата става електрическа тази есен!?

  • В мрежата могат да се намерят разнообразни неофициални рендъри за това как би изглеждал EQG В мрежата могат да се намерят разнообразни неофициални рендъри за това как би изглеждал EQG
  • Стандартните версии вероятно ще продължат да се произвеждат поне до края на десетилетието Стандартните версии вероятно ще продължат да се произвеждат поне до края на десетилетието

21 юли 2021

Отдавна бе потвърдено, че Mercedes работи върху изцяло електрическа версия на легендарната си G-класа. Шефът на компанията Ола Калениус нарече това “неизбежно”, а заклетите почитатели на “кубчето” са в шок. Според най-новите слухове прототипът на електрическата G-класа ще е готов още след няколко седмици за автосалона в Мюнхен. EQG, както ще се казва моделът, трябва да дебютира на първото IAA извън Франкфурт.

Засега не разполагаме с каквито и да са технически подробности, но можем да допуснем, че Mercedes няма да се изложи с офроуд възможностите на елетрическия вариант и ще се погрижи той да е точно толкова добър извън пътя, колкото и версиите с двигател с вътрешно горене. 

Още през април в интернет се появиха изтекли документи, от които знаем, че ще има поне две електрически версии – EQG 560 и EQG 580. Любопитното е, че според някои анализатори електрическата G-класа ще запази платформата на конвенционалната версия, т.е. няма да стъпва на нова електрическа платформа. В тази връзка е нормално да очакваме EQG да запази трите блокировки на диференциалите. Очаква се топ моделът да има около 530 к.с. и 850 Нм, което би значело да е по-мощен от G 63 AMG. За адекватното захранване с енергия всъдеходът вероятно ще получи огромна 108-киловатчасова батерия, която ще осигурява близо 500 км с едно зареждане.

Всичко това, разбира се, са предположения. Автосалонът в Мюнхен по план трябва да се проведе между 7 и 12 септември 2021, като екипът на Dizzyriders.bg ще бъде там, за да докладва от мястото на събитието за най-горещите автомобилни новини на континента!