Nissan Z в неговото чисто ново и седмо поколение идва с 3.0 туин турбо V6 и 400 коня

  • Галерия с 43 снимки. Галерия с 43 снимки.

18 Aug 2021

Най-после Nissan показа новата Z-ка, генерация 7 на модела, който е над 50-годишна история. Но към съвременния автомобил, който не се различава много от концепцията Z Proto, която видяхме през септември миналата година.

Двигателят е VR30DDTT, 3-литров V6 с две турбини, 400 к.с. и 575 Нм – 68 к.с. и 30% повече въртящ момент спрямо мотора на предходната кола, 370Z. Стандартно скоростната кутия е 6-степенна механична, като опционално се предлага и 9-степенен автоматик. Първата идва с ‘Downshift Rev Matching’ управление и карбонов кардан.

Колите с механични скорости имат нещо, като лаунч контрол – система подпомагаща бързото потегляне от място, а тези с автомат… лаунч контрол. Вторите също така идват серийно с два режима на каране, Normal и Sport, което е яко, защото… защо са ви повече. Със Performance изпълненията пък получавате и механичен диф с ограничено приплъзване отзад.

Важно е да отбележа, че това са спецификациите за изпълненията за САЩ, като за Европа тепърва предстои да разберем дали ще са същите. Там моделът дебютира в две версии – Sport и Performance, както и в още една специална, ограничена в 240 броя и кръстена Proto Spec. Последната може да различните по жълтите спирачни апарати със ‘Z’ лого, „бронзовите“ джанти и жълтите акценти в интериора.

Джантите на базовата версия Sport са 18 инчови с еднакви 245/45 гуми, докато при Performance и Proto Spec са 19-ки с 255/40 отпред и 275/35 отзад. Иначе, ексетиорно колите са доста изчистени и, както писах по-нагоре, доста близки до концепцията от миналата година. Готини елементи са дискретният надпис на задното стъкло ‘Since 1969-’, стоповете в стил ‘300ZX’, както и двата истински ауспуха с периферна перфорация в стил Infiniti.

Истинска е и ръчната спирачка, ура!, ще може да се правят хулигански изпълнения. Скоростното лостче на механичната кутия изглежда много удобно и късичко, а като цяло дизайна на кокпита е съвременен, но с леко олдскуул излъчване. Което е супер, според мен Nissan са успели да намерят правилния баланс.

Не че липсват джаджи. Уредите зад волана са изобразени на дисплей, 12,3-инчов, естествено с възможност за няколко изгледа и показване на различни информации. В средата също има дисплей, 8-инчов, а над него – три аналогови уреда за налягането на турбините, оборотите и волтажа.

Супер, а динамиката? Ммм, Nissan все още не са казали нищо, което е интересно. Не споделят нито ускоренията, нито максималните скорости, нищо. Явно ще почакаме. Но това не пречи да споделите мнението си за новия Z.