Този 1993 Dodge Viper RT/10 се задвижва от 8-литров V10 с 400 коня. Като нов е и се продава!

  • Галерия с 26 снимки. Галерия с 26 снимки.

30 Aug 2021

Точно този Dodge Viper има сериозна роля във формирането на моята автомобилна страст. За пръв път го видях във витрината на магазина за играчки на ул. „Черковна“ в София, моделче в мащаб 1:18 на BBurago, много детайлно, още когато се правеха в Италия. Колата беше в същия този цвят ‘Viper Red’, аз трябва да съм бил някъде на около 7 години, през 1993-та.

Моделчето беше скъпо и нямах нервите да попитам баща ми за пари. Често минавах да го позяпам за малко и да си помечтая, докато един ден, мисля че за Коледа, баща ми ми подари точно този Viper. Страхотен! Веднага развих двата винта и демонтирах колата от стойката, за да мога да си я бутам из хола. Бях на седмото небе!

По-късно реших да и сложа дискове. Имаше груби отливки, но от четна пластмаса, затова ги облепих със станиол от шоколад, а апаратите боядисах в червено с лака на сестра ми. Имах планове да слагам и крушки зад фаровете и стоповете, но до тези модификации така и не се стигна.

Този Viper беше любимата ми играчка години наред, докато лека-полека го амортизирах от каране, счупих му окачването, после джантите и накрая, преди едва 5-6 години, вероятно се е озовал на някое сметище. Но споменът за този автомобил никога няма да избелее. За мен първият Viper e част от началото на автомобилната ми страст, която датира от по-рано, но с тази количка вече имаше веществен израз.

Така и никога не съм виждал екземпляр от това първо поколение на живо, но преди около две години имах щастието да покарам за малко също див, но доста по-нов Dodge Viper SRT 10, 4-то поколение, за което заснехме и видео за канала ни.

Но материалът в случая е именно за 1993 Dodge Viper RT/10, обявен за продажба от bringatrailer.com. Цветът е най-правилния за него, споменатия ‘Viper Red’, а вътре – сива кожа и пластмаса. Колата е на едва 4200 мили, което означава пробег от под 7 хил. км. за всичките си 28+ години съществуване. Състоянието ѝ изглежда перфектно, каквото е описано и в сайта.

Задвижването? Чудовищен атмосферен 8-литров V10 с 400 к.с. и 640 Нм, които не се контролират от никаква електроника, а само от човека зад волана, който поне е със серво. Скоростната кутия е 6-степенна ръчна, а динамиката на Viper е респектираща: 0-100 км/ч за около 4,2 секунди и максимална скорост от над 265 км/ч.

Този екземпляр е с двама предишни собственици, като вторият е купил колата от сина на първия и я е карал едва около 200 мили, явно с цел инвестиция. Идва с всички документи, ключове, доста семпло покривало за кокпита и дори с оригинално покривало за цялата кола. И моделче BBurago в мащаб 1:18, точно като моето отпреди почти 30 години…

Като нов е струвал 50 хил. долара, но този е бил продаден за 69 650 долара, а моментния най-висок залог е 40 000. Търгът изтича след седем дни и се съмнявам, че някой от България би проявил интерес да вземе точно него и да си го внесе от САЩ. Но колата ме върна много назад и ме накара да се почувствам приятно, отнесен в спомените за магазинчето на „Черковна“ и червената количка, която не можех да си позволя… Също като тази сега.

Повече за историята на този култов модел може да разберете от видеото ни, като клинете тук горе. Приятно гледане!

Първородната Godzilla!