Съвременно BMW Z8? Не съвсем
Какво имаме тук? Официално това е Oletha Coupe. Дело на фирма с името Smit Vehicle Engineering, базирана в САЩ. В наши дни всеки е свободен да вземе кола, да я преработи по свой вкус, а резултатът да кръсти както си иска.
Бърза проверка за Smit Vehicle Engineering (SVE) ни разкрива, че това е нова малка компания, занимаваща се с реставриране и модифициране на клиентски автомобили BMW. Не се ангажира да произвежда от нулата, нито пък да продава коли. Оставяте си BMW автомобила, казвате какво искате и хората го правят.
Такъв е случая с с въпросната Oletha Coupe. Под което на пръв поглед човек може да каже, че се крие каросерията на емблематичното BMW Z8. В САЩ и Канада са половината от общо 5703 бройки Z8, произведени в Мюнхен между 2000 и 2003 г. Та не е изненада, че някой от притежателите на екземпляр от колата, каквато кара агент 007 в „Само един свят не стига“ (1999 г.), е пожелал промяна.
Но ако погледнем по-детайлно ще видим, че първоначалната преценка за Z8 е по-скоро грешна. Oletha Coupe е има ДНК на BMW Z4, но визуално е с чертите на Z8. От компанията не разкриват какво са ползвали за база, но някои от детайлите са като при Z4 E86, вместо на Z8. Прозорците и покривът изглеждат идентично, а капакът на резервоара за гориво е на същото място – веднага след дръжката на пасажерската врата. Въпреки това колата е със уникална каросерия, изтриваща от съзнанието ни спомена за първото Z4.
И като заговорихме за каросерия, то тази е направена от въглеродни влакна, а целият автомобил тежи 1401 кг.
В годините, които се произвежда BMW Z4 E86, най-големият мотор, с който излиза колата е 3,2-литровия шестцилиндров мотор S54 за M версията, а най-малкият е повече от двойно по-слабия 2,0-литров четирицилиндров N46. Но от Smit Vehicle Engineering успяват да инсталират в Oletha далеч по-големия атмосферен 4,4-литров V8 (S65B44), вграждан в коли като BMW E92 M3 GTS. Той е оставен напълно автентичен със заводските си 450 к.с. Мощността се предава към задните колела през 6-степенна механична скоростна кутия.
От SVE правят карбонова смукателна система и изпускателна генерация от неръждаема стомана. Монтират и нова спирачна система от AP Racing с ковани олекотени апарати. Джантите са направени от кован моноблок алуминий, обути в гуми Michelin Pilot Sport 4S. Окачването е 2-степенно регулируемо KW.
Снимки на интериора не са публикувани, но от SVE казват, че кокпитът е ориентиран към водача, изработен от най-добрите материали. Клиентът има избор между комфортни електрически туристически седалки или спортни карбонови корита.