Ferrari слага турбо на V12, за да оцелее в еко епохата

  • Ferrari прави V12, откакто съществува Ferrari прави V12, откакто съществува
  • За първи път 12-цилиндровите мотори на марката може масово да получат турбини За първи път 12-цилиндровите мотори на марката може масово да получат турбини
  • Ще остане ли 812 последното атмосферно Ferrari? Ще остане ли 812 последното атмосферно Ferrari?
  • По всяка вероятност наследникът на LaFerrari ще е плъгин хибрид с турбиниран V12 По всяка вероятност наследникът на LaFerrari ще е плъгин хибрид с турбиниран V12

20 Sep 2021

От F40 насам Ferrari не беше поставял турбо мотор на своя кола. После дойде епохата на даунсайзинга и всичко се обърна. До такава степен, че днес италианската компания прави турбо и хибриди с V8 и дори V6. Не че 296 GTB е лош модел, но със сигурност е далече от славните атмосферни V12, с които исторически свързваме кончетата.

 

Сега изглежда, че в Маранело обмислят поставянето на турбо и за 12-цилиндровите си мотори като единствен шанс те да оцелеят в новото време. По всяка вероятност също така работният обем на големите 6,5-литрови агрегати ще бъде намален. Новите слухове противоречат на посоката, която още Серджо Маркионе беше поел – че големите V12 на Ferrari по-скоро ще получат хибридни модули, отколкото турбини.

Ferrari произвежда 12-цилиндрови мотори от самото начало на марката и ще се опита по всякакъв начин да ги запази живи за колкото се може по-дълго, но при съвременните изисквания за вредни емисии атмосферните V12 са изчезващ вид.

 

Засега се очаква поне още едно поколение модели на Ferrari да използва V12, макар с турбо и хибридна помощ. Наследникът на LaFerrari със сигурност ще има V12, същото важи и за наследника на 812, както и за дългоочаквания SUV Purosangue. Дали всички те ще имат турбини засега не е ясно.

По всяка вероятност всяка от тези коли ще използва някакъв тип електрификация – повече, за да “излъже” тестовете за вредни емисии, отколкото, за да бъде карана изцяло на ток. SF90 и новото 296 GTB са чудесен пример, че италианците се справят добре с бързите хибриди.

Със сигурност турбините са едно възможно решение, защото ще осигурят повече мощност при по-ниска консумация на гориво и по-малко вредни емисии, но това неминуемо ще лиши Ferrari от част от ореола, който притежава в сърцата на феновете си. От друга страна подобна стъпка със сигурност ще улесни Ferrari в търсенето на допълнителна динамика, която да отличи бъдещия Purosangue от “конфекцията” в лицето на Lambo Urus или Porsche Cayenne. Само си представете на какво ще бъде способен един плъгин V12 SUV с над 1000 к.с...