Kawasaki разработва хибриден мотоциклет. И също електрически, както и… водороден


20 Oct 2021

И тъкмо, когато си мислех, че мотоциклетите ще останат островче на бензиновата надежда, Kawasaki публикуваха това шокиращо прессъобщение. Въпреки, че…, 2 неща: първо, ел. двуколесните далеч не са новост, даже си има EV категория в култовото TT на о-в Ман, която се казва TT Zero; и второ, това не е нещо лошо.

В съобщението се казва, че до 2025-та, марката възнамерява да пусне на пазара 10 модела с чисто електрическо или хибридно задвижване, както и 5 четириколесни офроуд машини, до края на същата година. А това, което виждате на първите снимки от галерията е прототипа на първият им хибриден байк. Който явно е базиран на Ninja 400, което означава, че основния двигател е 399-кубиковата „паралелна 2-ка“, макар че от Kawasaki все още не са изплюли камъчето.

Двуцилиндровият двигател обаче се подпомага от електромотор, който е монтиран над трансмисията и захранван от 48-волтова батерия, позиционирана под седалката. Основната идея е байкът да може да се ползва традиционно, с даване на газ по завоите извън града, където да работят цилиндрите, а в населените места да работи само (или предимно) на електричество. Друга новост при този прототип е автоматизираната смяна на предавките чрез серво механизъм и бутони на кормилото.

Водород? Това също е любопитна тема, която японският производител засяга в съобщението си към медиите. Няма никакви детайли по темата, но се казва, че компанията работи по байк базиран на Ninja H2, чиито двигател обаче ще гори водород.

Източници: cycleworld.com и rideapart.com през motor1.com

Сбогом V10!