Джон Макгинес се завръща на TT и North West 200! Ще кара Honda

  • Галерия със 7 снимки. Галерия със 7 снимки.

02 Dec 2021

Легенда. Джон Макгинес е легенда, която имах удоволствието да срещна на о-в Ман през 2016-та, абсолютно земен човек въпреки неговите почти извънземни способности да кара мотоциклет. Да го кара така, че да спечели 23 победи в Tourist Trophy, изоставайки с едва 3 от абсолютния рекордьор в надпреварата Джой Дънлоп.

Двадесет и три победи от които 12 с Honda CBR1000RR Firebladе, на която Макгинес ще се качи отново през 2022-ра година за предстоящите шосейни North West 200 и TT. Това може и да е изненада за някои, защото Джон напусна отбора на Honda през 2017-та, откакто счупи сериозно крак по време на тренировките за NW200. Тогава той пропусна TT 2018, където щеше да кара за Norton, а в последствие подписа с Kawasaki за сезон 2019 и 2020, но за съжаление и двете издания на ТТ бяха отменени заради пандемията.

„Какво да кажа, това е като да се завърнеш в семейството. От известно време си говоря с Нийл и Харв [хората от Honda Racing UK] и усещам, че това е правилният ход. Fireblade прави 30 години, аз ще навърша 50, а това ще е 100-тният ми старт в TT, просто така е трябвало да стане,“ каза Макгинес.

Съотборник на ветерана догодина ще бъде новобранецът Глен Ъруин, който се наложи да чака две години за да дебютира в шосейните надпревари. Досега Глен е крал само на писта, но има две победи и десет подиума в Британския супербайк шампионат.

След двугодишна пауза, Tourist Trophy се завръща с промени целящи намаляване на риска. Като например, че в квалификацията състезателите вече ще стартират индивидуално вместо по двойки, както беше досега. Също така стартовата решетка в топ класовете ще бъде ограничена до 50 пилота, което в някаква степен ще намали напрежението върху карачите, но най-вече ресурсите за подсигуряване на старта.

Освен това ще се използва и нова дигитална система за червен флаг, с което прекратяването на надпреварата в случай на инцидент ще става много по-бързо. В падока ще бъде изграден и специален медицински център, който ще се грижи както за физическото, така и за менталното състояние на състезателите.

„Ако се опитаме да ограничим основния риск ще загубим спектакъла,“ казва организаторът на TT Пол Филипс. „Единственият начин да направим състезанието напълно сигурно е, като не го проведем. Така, че работим по ограничаване на риска, които може да се избегне.“

Нямаме търпение да видим Джон и колегите му отново на моторите, както в NW200, така и на о-в Ман. Първата надпревара ще се проведе на 10-14 май, а TT е насрочено за 28 май-11 юни.