Това е Bugatti EB 112. Направени са само 3, а това се продава
Bugatti е славна марка с дългогодишна история изпълнена с възходи и падения. Основана е от Еторе Бугати през 1909 г., през 1963-та спира да съществува, след което Романо Артиоли, италиански бизнесмен, я връща към живота през 1987 г. Първото „ново“ Bugatti тогава е EB 110, произвеждано от 1991-ва до 1995-та. Дори Михаел Шумахер си купува такова през 1994-та.
Година по-рано обаче, на изложението в Женева през 1994-та, Bugatti показва прототип на супер седан с четири врати. Моделът е означен, като EB 112, а дизайнът му е дело на Джорджето Джуджаро и вдъхновен от исторически коли на марката, като 57 SC Atlantic, Tipo 55, Tipo 32 и 57 Tank. Ако се вгледате в джантите пък, ще намерите прилики с колелата на колосалното Bugatti Royale.
EB 112 е базирано на карбоново шаси, донякъде сходно с това на EB 110, купето е изработено от алуминий, а двигателят е 6-литров атмосферен V12 с 450 к.с. и 649 Нм. Скоростната кутия е 6-степенна механична, а предаването е двойно. Резултатът е ускорение от 0-100 км/ч за 4,3 секунди и максимална скорост от 300 км/ч. Припомням, че говорим за 1993-та.
Екземплярът, който марката показва в Женева е с номер на шасито #39001 и е произведен от Italdesign, в цвят бордо, чието притежание остава колата и до днес. Bugatti планирали изработката на още два екземпляра, но компанията изпада в несъстоятелност през 1995-та, преди вече започнатото шаси #39002 да бъде завършено.
Джилдо Паланка Пастор, базиран в Монако инвеститор, купува недовършената кола, всички части и инструменти за нея, както и частите за третото незапочнато шаси #39003. Втората кола е завършена от Monaco Racing Team през 2000-та година и е регистрирана в Женева през 2003-та, където през 2006-та е показана на ‘Geneva Classics Motorshow’.
Именно нея виждате в настоящата галерия. Твърди се, че автомобилът е само с един собственик, а пробегът е едва 3900 км. Обявен е за продажба от Schaltkulisse и реално е едно от само трите EB 112 произведени някога, тъй като Джилдо довършва и последното шаси #39003, което кара до 2016-та, когато колата е обявена на търг.
Цената на шаси #39002? Казва се само при сериозен интерес. Така, че ако имате такъв и искате да сте много по-оригинални от „мейнстрийм“ собствениците на Veyron и Chiron, в сайта има координати на продавача.