Nio ET5 е китайски конкурент на Tesla Model 3
Nio представи най-новия си модел – ET5. Той представлява компактен седан (практически е лифтбек) с близки размери до Tesla Model 3 и BMW i4. Както виждате от снимките, ET5 е близък по дизайн до по-големия ET7. Китайският производител на електромобили със сменящи се батерии очаква ET5 да бъде особено търсен в Европа. Компанията засега продава моделите си само в Норвегия, но през 2022 г. ще изгради магазини, сервизни центрове, мрежа от зарядни станции и станции за смяна на батериите в още няколко европейски страни: Германия, Нидерландия, Дания и Швеция. До 2025 г. Nio ще се разрасне с още 20 пазара по света. Компанията се отличава с това, че дава възможност за избор – дали да купите батерията или да се абонирате за възможността за замяна на батерията. Nio се надява да изгради мрежа от десетки, а по-късно и стотици пунктове за бърза смяна на батериите в цяла Западна Европа.
Новият ET5 е аеродинамичен компактен седан с коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,24 и дължина от 4,79 м. Мощността му е 489 к.с., комбинирани със 700 Нм и двойно предаване. Ускорението до 100 км/ч отнема 4,3 секунди, а спирането от същата скорост се случва за 33,9 метра.
Вероятно най-внушителното при ET5 е пробегът с едно зареждане. Ако изберете гигантската 150-киловатчасова батерия на версията Ultralong Range, ще получите пробег над 1000 км (според съмнително прецизния китайски цикъл на измерване, който е по-щедър дори от вече отвърления NEDC). ET5 ще се предлага с още два размера батерии – с капацитет от 100 и 75 кВтч, които пак според същия цикъл на измерване осигуряват съответно 700 и 550 км. Вероятно реалните стойности ще бъдат доста по-ниски, но във всеки случай ET5 заслужава внимание. Ще следим първите тестове за реалния пробег с интерес.
Интериорът напомня този на Model 3 с липсата на бутони и големия сензорен екран. Хедъп дисплеят прожектира изображение, което производителят сравнява с това да имате 200-инчов екран на 6 метра пред колата.
Новият модел ще се нуждае от поне година, за да стигне до пазарите в Европа, като първите доставки на местния китайски пазар се очакват през септември 2022 г.
Около половин година по-рано по-големият ET7 ще пристигне в Европа, като първоначално ще се предлага само на споменатите пет пазара.