Спомен за една легенда от 50-те: Ferrari 410 Superamerica


13 Jan 2022

Създаден да замени 375 America, моделът 410 Superamerica се превръща в символ на индивидуализъм, изтънченост и радост от шофирането. Въпреки че е произведен с цел популяризиране на американския пазар, Superamerica получава европейски дизайн и внимание към детайлите.

Първият 410 се появява на изложението в Париж през 1955 г. като голо шаси, а година по-късно е представена първата индивидуално разработена каросерия на изложението в Брюксел. От 1956г. до 1959г. са представени три различни серии на модела. Всички проследяват инженерството си до една и съща платформа, тази на 375 America. При 410 шасито е подсилено, автомобилът получава модерно предно окачване с пружини и подобрена скоростна кутия.

Сърцето на 410 Superamerica e 5-литров Lampredi V12 с 340 к.с., като Серия 3 от 1957 г. има тройни Вебер карбуратори за още повече мощност. Двигателят е леко изменена версия на този, който задвижва модела 375 Plus, който печели "Льо Ман" и Carrera Panamericana през 1954г.  

По време на прехода от 1-ва към 2-ра Серия, междуосието се променя от 2800 мм на 2600 мм.. Формата на автомобила, който е представен на изложението през 1956г. наподобява този на 250 GT Coupe от Pininfarina, като този стил на каросерията преобладава при Серия 1 и Серия 2. Интересно за модела е, че всеки един екземпляр от общо 35-те, които са произведени, е имал поръчкова каросерия. Eстествено за такава ексклузивност си има цена. Тогава се е знаело, че един модел е струвал около 17 000 долара, което е било двойно спрямо техния съвременник 300 SL Gullwing на Mercedes-Benz.

Възможност за изработка на каросериите на 410 са имали компании като Ghia и Boano, а най-много са били произведени от Pininfarina.