Официално: Новото BMW X7 наистина е с два чифта „очи“, веган салон и 23-инчови джанти


13 Apr 2022

В края на март „изтече“ снимка, която потвърди „двуетажните“ предни светлини, но ето че вече самите BMW предлагат 1,65 GB zip с изображения, които го потвърждават. Новото BMW X7 вече е официален факт. Или по-скоро BMW X7 LCI (Life Cycle Impulse), както от Мюнхен наричат фейслифта на модела.

И, както и преди обновлението, основна тема тук ще бъдат именно „разцепените“ фарове, които явно ще видим и при задаващата се Серия 7. Горните секции помещават дневните светлини, габаритните и мигачите, по-ниско са LED модулите за къси и дълги, като има и нова матрична система.

Голямата кола ще може да се вземе с нова базова визия наречена ‘Design Pure Excellence’ или с M Sport пакет. Има дори M Sport Pro пакет, явно още по-… Sport. Най-мощната версия също така идва серийно с ‘Iconic Glow’ подсветка на огромните бъбреци, за да се виждат и в тъмното.

Отстрани почти няма промени освен доста видимите огромни джанти: за пръв път X7 ще стъпва на 23-инчови колела, които са и най-големите слагани серийно на BMW. Стоповете са с нов ‘3D’ дизайн, обединяваща ги хромирана ивица вече е под прозрачна пластмасова бленда.

Вътре? Обновление в стил BMW iX. Операционната система вече е iDrive 8 с големия извит екран – реално два, един 12,3-инчов (31,2 см) за уредите и 14,9-инчов (почти 40 см) за инфоразвлекателните функции. Нов е и лостът за избор на режими на 8-степенния ZF или по-скоро неговото отсъствие, защото R,N D/S вече се избират от палче, което може да бъде и кристално, ако колата е оборудвана с ‘Christal Clarity’ пакета.

Базово X7 идва с веган салон ‘Sensafin’ и 7 места, но може да бъде оборудвано и с две индивидуални „комфортни“ седалки на втория ред. Както и с ‘BMW Individual Merino’ фина кожа за няколко хиляди лева.

Задвижването? Спецификациите са три, две бензинови и една дизелова, като в прессъобщението пише, че „двигателите са нови или сериозно преработени“. Важна новост в този департамент е добяавянето на ‘mild-hybrid’ техника, стартер-генератор с допълнителни моментни 12 к.с. и 200 Нм, помагащ в борбата с вредните емисии.

Гамата започва от BMW X7 xDrive40i с 6-цилиндровия агрегат с 380 к.с. и 520 Нм, което е повишение с 47 к.с. и 70 Нм спрямо старата версия на мотора. С него тежащият прилично над два тона автомобил ускорява от 0-100 км/ч за 5,8 сек и е ограничен на 250 км/ч, както и останалите версии. Топ изпълнението е BMW X7 M60i xDrive с 4,4-литровия туйн турбо V8 с 530 к.с. и 750 Нм, осигуряващи спринт 0-100 км/ч за 4,7 секунди.

Има и дизел, xDrive40d 3-литровата 6-цилиндрова турбо машина с 340 к.с. и 700 Нм (само с 50 по-малко от M60i). При него ускорението е 6,1 сек от 0-100, а макс. скорост е 243 км/ч. Доста прилична динамика и заявен разход от 8,7 л/100 км.

Супер симатяга!