2023 Alpina XB7 идва с 621 к.с., „двуетажни“ фарове и базова цена от 340 хил. лв.

  • Галерия със 17 снимки. Галерия със 17 снимки.

20 Sep 2022

Разделените предни светлини са ясни, видяхме ги с LCI-я на BMW X7 през април, но сега Aplina са готови с техния XB7.  Немският автомобилен производител казва, че техният SAV „съчетава динамичните качества при шофиране, с прецизно управление и луксозния комфорт,“ като никой друг автомобил. Динамиката идва от 4,4-литровия бензинов туйн турбо V8 S68 мотор, модифициран от вида му в серийното BMW X7 M60i xDrive. Мощността е повишена от 530 к.с. на 621 к.с., а въртящият момент е набъбнал от 750 на 800 Нм.

В резултат на напомпания мотор, Alpina XB7 се е превърнала в нелогично бърз за калибъра си автомобил. Ускорението от 0-100 км/ч става за 4,2 секунди, от 0-200 км/ч за 14,8 секунди, а максималната скорост е с отместен до 290 км/ч ограничител. Леле. Тук говорим за кола с маса от над 2,7 тона! И по-точно, 2730 кг.

Дизайн? Виждате го в елегантната галерия. Джантите стандартно са в стил ‘Dynamic’ с диаметър 21 инча, но може да доплатите за 23-инчови колела ‘Classic’, като и в двата случая ще ги получите с Pirelli P Zero. Адаптивното въздушно окачване е настроено да променя клиренса в диапазон от 40 мм. При скорост от над 160 км/ч или избран режим Sport, колата пада с 20 мм, а при над 250 км/ч или избиране на режима Sport+, с 40 мм.

Вътре? Има нов тип амбиентно осветление, което дебютира в точно в 2023 Alpina XB7. И логично може да си направите колата по ваш вкус през онлайн конфигуратора, където цената започва от 170 500 евро или 342 260 лв. За сравнение, това са 113 260 лв. повече от базовата цена на стандартното BMW X7 M60i xDrive у нас.

Реално няма по-скъпа Alpina в сайта, базираната на Серия 7 отсъства, като следващата по цена е B8 с начален етикет 162 100 евро или малко над 317 хил. лв. Но това ви е старта. Добавих специалния цвят ‘Alpina Grün II’ за 3400 евро (този на колата от галерията, другият специален е ‘Blau’), както и лепенките по продължение на страничната линия, за които таксуват още 440 евро. По-големите 23-инчови ‘Classic’ джанти добавят 3980 евро, но най-скъпата опция е изпълнението на интериора наречено ‘LAVALINA Interieur 2’ – 25 600 евро допълнително! Избрах карбнови апликации (+1100 евро), стерео B&0 за 4450 евро и още няколко неща, с които успях да завърша спецификацията на 203 220 евро. Което са си 397 457 лв. и 67 ст. с немското ДДС от 19%. Супер.

Чичо Искрен се вихри!