Първата електрическа Lada се оказа Logan MCV
След като цялото световно автомобилостроене по-успешно или по-неуспешно преминава към електрификация, дойде моментът и Lada да покаже първия си изцяло електрически модел. Колата се казва e-Largus и донякъде разочарова почитателите на марката, които очакваха по-модерен дизайн за първия електромобил на Lada.
Припомняме, че с името Lada Largus в Русия се продава първото поколение Dacia Logan MCV. Като изключим възрастта си, голямото комби не предлага лоша платформа за електрификация – голямо е, сравнително леко, и – което не е без значение – засега почти няма производители, които да правят електрически комбита. Всъщност на пазара има само две: Taycan Cross/Sport Turismo, който играе в съвсем друга ценова лига, и по-близкият по замисъл китайски модел MG5.
Засега липсват каквито и да са технически детайли за руското е-комби. Както Ради Ангелов вече писа, единствената по-съществена информация е, че батериите ще позволяват пробег от 350-400 км. Без да се уточнява по кой цикъл на измерване са засечени тези иначе добре звучащи параметри. Не е ясно дори каква точно ще бъде батерията, като в различни източници откриваме предположения за никел-кобалт-магнезиеви или литиево-желязо-фосфатни батерии.
Въпреки санкциите срещу Русия и проблемното набавяне с вносни автомобилни компоненти, Lada твърди, че e-Largus ще разполага със системите за сигурност, които сме свикнали да приемаме като нещо стандартно в един автомобил. И които в момента не се вграждат на новите автомобили, слизащи от конвейерите в Толиати и Ижевск: мултимедийна система, ESP, въздушни възглавници, ABS…
Кога да очакваме серийно производство? Засега колата от снимките се води прототип, макар в дизайнерско отношение само синята боя да я различава от серийния Largus. Вероятно серийният модел ще бъде представен догодина и едва след това може да очакваме подробности за техническите характеристики и цените, както и евентуален внос в Европа, нещо, което поне в момента не звучи особено реалистично.
ГЛЕДА ЛИ НОВОТО НИ ВИДЕО!?