Това са всички 4-местни Ferrari-та в историята

  • Purosangue не е първото 4-местно Ferrari, вижте предишните! Purosangue не е първото 4-местно Ferrari, вижте предишните!

15 Sep 2022

Ferrari прави спортни коли. Това няма да се промени, дори след премиерата на впечатляващия Purosangue, който италианците не позволяват да наричаме SUV. Има и спортни коли с четири седалки и Ferrari много добре знае това! Събрахме всички 4-местни Ferrari-та, създавани досега, ето ги:

Ferrari 250 GT/E

Първото серийно 2+2 от Ferrari. Годината е 1960, преди точно 62 години. Двигателят, естествено е V12, макар и със сравнително скромен обем от 3 литра. Продадени са близо 1000, което е доста за марката по онова време, но въпреки това цените днес се въртят около и над половин милион евро.

Ferrari 330 GT 2+2

Четири години по-късно (през 1964 г.) се появява подобрената версия 330 GT, отново с четири места. Двигателят е с обем, нараснал до 4 литра, благодарение на което мощността достига 300 к.с. Първоначалните версии с четири фара са толкова обичани от съвременниците си, колкото и почитателите на баварски автомобили харесват фаровете на Крис Бенгъл, така че Series II се появява с много по-елегантни единични светлини.

Ferrari 365 GT 2+2

Още три години по-късно (1967 г.) се появява 365 GT 2+2 – по-голяма и мощна версия, вече с 4,4-литров V12 с 330 к.с.. Това е първото 4-местно Ferrari, в което на задните седалки могат да седнат възрастни хора, а не само деца. Между другото това е първото Ferrari със серво (стандартно) и саморегулиращо се хидропневматично окачване. Произведени са около 800 броя.

Ferrari 365 GTC/4

Наследникът на 365 GT идва през 1971 г. и получава буквата C и означението “4” в името, което е красноречиво – задните седалки вече не са просто +2, въпреки че всъщност отзад е доста тясно, тъй като е използвана платформата на 2-местното Daytona.

Ferrari 365 GT4 2+2, 400 GT, 412

Три модела, но всъщност 400 GT и 412 са просто гримирани версии на 365 GT4 2+2, което позволява на модела да се задържи на пазара цели 17 години – от 1972 до 1989. Като изключим някои интересни новини – например автоматична трансмисия за първи път в кола Ferrari при модела 400 – то скучният дизайн прави това Ferrari доста слабо популярно.

Ferrari Dino 308 GT4

Dino дори не е истинско Ferrari, а е просто Dino – един от малкото опити на компанията да направи по-масов и достъпен модел. Като имате предвид, че “в багажника” има осмак, то е цяло чудо, че някак е останало място за четири места.

Ferrari Mondial

Mondial определено не е най-красивото Ferrari, нито най-популярното. Произвежда се от 1980 до 1989, включително във вариантите Mondial 8, QV, 3.2 и Mondial T.

Ferrari 456 GT

През 1992 г. се ражда 456 GT, което от 1998 ще се произвежда във версията 456M GT. И двата варианта идват с нов V12 и 6-степенна скоростна кутия.

Ferrari 612 Scaglietti

Завръщането към истински красивите 4-местни Ferrari-та ще стане едва през нашия век с елегантното 612 Scaglietti от 2004 г. Версиите с ръчна скоростна кутия се особено търсени днес. 

Ferrari California

Едно от най-популярните съвременни Ferrari-та (вероятно защото e и едно от най-достъпните). Като говорим за достъпност, задните седалки не само се стигат трудно, но побират възрастни само в случай, че искате да накажете някого… Второто поколение California T дебютира през 2014 и с него Ferrari за първи път след F40 пусна турбо кола.

Ferrari FF и GTC4Lusso

Едно от любимите ни съвременни Ferrari-та, независимо дали го наричате комби, хечбек или шутинг брейк. Първото Ferrari с двойно предаване, което през 2016 беше значително променено и получи новото си име GTC4Lusso. По-късно се появи версия само със задно предаване и V8, но класиката има 6,3-литров V12 с 690 к.с. GTC4Lusso не се произвежда от две години, като според някои Purosangue идва точно като негов наследник. 

Ferrari Purosangue

12 модела. Точно толкова са 4-местните Ferrari-та в историята, ако броим и най-новото. Purosangue, също като предшествениците си, запазва атмосферния V12. Досега обаче не е имало 4-местно Ferrari със 725 к.с., способно да вдигне 100 км/ч за 3,3 секунди. И независимо дали го наричате SUV или спортна кола, със сигурност пътниците на задните седалки няма да останат разочаровани…

 

Първородната Godzilla!