Продават BMW AHG M1 Studie от колекцията на Пол Уокър
Историята на BMW M1 е сравнително кратка, но тя продължава да живее и днес, благодарение на оцелелите до наши дни малко бройки от този модел. Преди месец бе пуснато да се продава единствено по рода си M1, което някога е било собственост на бившия шеф на BMW Motorsport GmbH Йохен Неерпаш. Сега, друг екземпляр отива на търг, организиран отново от аукционната къща RM Sotheby's.
И в този случай говорим за улична версия на BMW M1, нищо че колата изглежда като състезателната модификация, участвала в Procar шампионата в края на 70-те. Това е така, защото тя претърпява умишлена трансформация, носеща името AHG M1 Studie.
Когато шампионатът Procar приключва собственикът на германското дилърство AHG, продаващо BMW автомобили, Петер Гартеман, решава да направи ограничена серия, вдъхновена от Procar M1. За целта са използвани шосейни версии на M1, които получават оптични и силови подобрения. И в крайна сметка са направени 10 броя, а това е един от тях.
Не всички коли AHG M1 Studie изглеждат иденчитно външно. Клиентите решават как да бъдат боядисани, но пакетът е най-впечатляващ, когато е близо до пистовото M1. Както е и в този случай.
Отвън каросерията от фибростъкло, дело на Джоджето Джуджаро се отличава с нови предни и задни спойлери, странични прагове и раздути калници. Сменено е шосейното окачване с регулируемо състезателно, джантите са 16-цолови трикомпонентни BBS, но акцентът в промените, разбира се, е при средноразположеният двигател.
Шестцилиндтровият 3,5-литров редови мотор е настроен да генерира 355 к.с., предавани през 5-степенна механична кутия към задните колела. Заводският съединител е заменен със състезателен, като изпускателната система също е подменена с по-добра.
След поредицата от промени по идея на Петер Гартеман и неговото дилърство AHG, готовите коли минават през дълга техническа инспекция за получаване на TÜV сертификат.
Според BMW Classic това е напълно оригинално BMW AHG M1 Studie. Шасито е произведено през 1980 г. и на места боята е напукана, говореща за своя 42-годишен живот. През годините колата сменя собствеността си и преминава в ръцете на различни колекционери. В даден момент този автомобил попада в известната колекция AE на Пол Уокът и Роджър Родас в Калифорния. Днес той е на по-малко от 7000 км и за него се очаква да бъдат платени между 430 000 и 530 000 евро.