Mercedes-AMG S 63 E Performance е хибридна S-класа с V8 и 802 к.с.

  • Галерия с 48 снимки. Галерия с 48 снимки.

06 Dec 2022

Може и да ви учудва, но Mercedes-AMG S 63 E Performance е най-мощната серийна модификация на модела правена някога. Техниката е позната от AMG GT 63 S E Performance, но при S-ката има някои хардуерни разлики, а мощността е малко по-малка.

Под предния капак работи 4-литров битурбо V8 със 612 к.с. и 900 Нм, подпомаган от монтиран на задния мост ел. мотор със 190 к.с. и 320 Нм. От Merc казват, че системната мощност е 802 к.с., а максималния въртящ момент – 1430 Нм (-41 к.с. и 40 Нм спрямо 4-вратото AMG GT).

В резултат тежащата над 2,5 тона луксозна лимузина ускорява за 3,3 сек от 0-100 км/ч (2,9 сек AMG GT 63 S E Performance). Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч или на 290 км/ч, ако клиентът е склонен да доплати. Интересно е, че освен 9-степенната скоростна MCT кутия, Merc-AMG са сложили две предавки и на задната ос, при ел. машината. Първата е за максимален въртящ момент и сила при потегляне, а втората се активира при около 140 км/ч и е предназначена за ефективност.

В тази връзка, официалните данни сочат 4,4 л/100 км комбиниран разход и 21,4 кВт/100 км. Пробегът само на ток е около 33 км, благодарение на батерията с капацитет 13,1 кВтч, която се намира в багажника. Последният е с не много голям обем по тази причина – 305 литра.

Най-мощната S-класа предлага не по-малко от 7 различни режими за каране - Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, Slippery и Individual. Може да предположите какво се променя с тях, като окачването серийно е AMG RIDE CONTROL+, има и система от активни стабилизиращи щанги AMG ACTIVE RIDE CONTROL, задни завиващи колела и още доооста електриника за комфорт и сигурност.

Първородната Godzilla!