BMW вече произвежда водороден X5 в Мюнхен

  • Не е бомба, а един от двата резервоара за водород Не е бомба, а един от двата резервоара за водород

08 Dec 2022

BMW започна сглобяването на малка серия iX5 Hydrogen в завода си в Мюнхен. Баварците са едни от малкото, които все още инвестират сериозно във водородни технологии. След продължителни тестове, новите водородни X5 ще бъдат използвани като демонстрационни автомобили на избрани пазари с интерес към подобен тип задвижване.

Водородните коли, също като познатите електрически, се задвижват от електромотор. Разликата е, че енергията за електромотора се произвежда от водородна клетка на борда, така че монтирането на голяма батерия става излишно. Електромоторът е същият, който се използва в iX.

Разбира се, има и доста части, които се произвеждат специално за водородния модел, включително с помощта на 3D печат.

Необходимият за горивната клетка водород се съхранява в два резервоара от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP) с налягане 700 бара. Резервоарите побират 13,2 кг водород. За разлика от зареждането с електричество, това с водород отнема много по-малко време, сравнимо с това да заредите с бензин или дизел – около 3 минути.

Горивната клетка захранва електромотор, взет назаем от електрическия iX. Мощността му при пиково натоварване е 374 к.с. В нормална ситуация мощността е ограничена до 170 к.с.

 

Лукс от Китай!