Тази Tesla измина почти 3000 км без да спира на зарядна станция, но има уловка
Уловката е 400-кубиковият двигател завинтен в багажника. Проектът е дело на човека от канала Warped Perception, за който сме писали и преди, когато постави три реактивни двигателя на своята Tesla. Сега обаче колата е по-скоро хибридизирана с помощта на този едноцилиндров агрегат с мощност 13,4 к.с. или 10 кВт.
Идеята е била пътешествие с дължина от около 1800 мили, през които да не се налага използването на зарядни станции. Което и се случва, човекът покрива 1842 мили или 2964 км, но не съвсем безгрижно. Ефективността на ДВГ-то е около 16% и не успява да „навакса“ с тока по такъв начин, че автомобилът да се движи безгрижно.
Налага се шофиране със скорост 45 мили в час при ограничение 55 м/ч, което привлича вниманието на полицията. Има и друг проблем – шумът. В купето той е „едва“ 70 децибела, но отвън не е особено приятен. Което създава дискомфорт за останалите посетители на хотела, тъй като често се налага едноцилиндровата машинка да работи цяла нощ.
„Готин проект, но за мен бе на практика безполезен. Нямах достатъчно енергия, налагаше се да спирам за да се зареди колата.“ Човекът обаче е амбициран да подобри системата, явно с по-голям и ефективен двигател с вътрешно горене, което може би обяснява последната точка от пътешествието му – Kohler Engines.