Обновените BMW X5 M и X6 M Competition са тук, вече хибридни!
Само две седмици след премиерата на обновените X5 и X6 на BMW, пред нас са новите X5 M и X6 M Competition. Най-бързите и мощни версии ще започнат да се произвеждат през април с първи доставки от началото на лятото.
Голямата техническа промяна е, че към познатия 4,4-литров туин турбо осмак е добавена 48-волтова хибридна система. Макар електромоторът да добавя едва 12 к.с., той има цели 200 Нм и освен това е важен от гледна точка на разхода на гориво и вредните емисии. Интегриран е в 8-степенния автоматик, което прави системата много компактна за числата, които осигурява: 625 к.с. и 750 Нм. Самият двигател с вътрешно горене е преработен, като това включва подсилен колянов вал, модернизирано свръхпълнене с турбокомпресори, нов всмукателен колектор, както и оптимизирано смазване. Трансмисията също е преработена – първите три предавки са по-къси, а дизайнът е променен за по-добро охлаждане.
Резултатът е ускорение до 100 км/ч за 3,9 секунди и максимална скорост от 285 км/ч (с Driver’s Package), комбинирани със заводски данни от 13 л/100 км, което си е супер за такова чудовище.
В дизайнерско отношение версиите М следват подхода, който видяхме от стандартните X5 и X6. Бъбреците на радиаторната решетка вече са изцяло черни, има и нови цветове за каросерията: сиви металици Brooklyn и Frozen Pure Grey, както и нов зелен цвят, кръстен на остров Ман.
В интериора откриваме извития дисплей от стандартните X5 и X6, който се състои от свързани помежду си 12,3-инчов дисплей зад волана и сензорен екран с диагонал 14,9 инча. Като опция се предлагат панорамен стъклен покрив Sky Lounge и озвучителна система Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound.
Засега няма цени, но хибридната система със сигурност ще вдигне малко сумата, която досега се искаше за X5 M и X6 M Competition, като очакваме банковата ви сметка да намалее с около 300 хил. лв., преди да започнете да добавяте опции.