4 години по-късно - тръгна пилотна серия BMW X5 на водород
Подбрани представители на медиите от целия свят сега имат възможност да тестват първите автомобили от пилотната водородна серия, които ще бъдат налични през тази година. Съмняваме се да видим екземпляр в България поради простата причина, че у нас на практика няма място за зареждане на подобен автомобил, с изключение на една станция в Русе. След четири години развойна работа, автомобилът и развоен проект BMW iX5 Hydrogen навлизат в следващата решаваща фаза.
След това автопаркът от по-малко от сто автомобила ще бъде използван в международен план за демонстрационни и тестови цели. Избрани тестови групи, които не са участвали в разработката, могат за първи път активно да получат пряко впечатление за качествата на BMW iX5 Hydrogen.
Моделът, разработен на базата на актуалното BMW X5, за пръв път е представен като концепция на IAA 2019. На IAA Mobility 2021 първите прототипи вече можеха да бъдат тествани на пътя, като бяха използвани за трансфер на гостите.
BMW Group получава отделните горивни клетки от Toyota Motor Corporation. И двете компании могат да се похвалят с дългогодишно, изпълнено с доверие сътрудничество и от 2013 г. работят заедно върху задвижвания с горивни клетки.
Газообразният водород, необходим за захранване на горивната клетка, се съхранява в два резервоара с налягане от 700 бара, изработени от карбонов композит (CFRP). Те побират общо шест килограма водород, с който BMW iX5 Hydrogen може да постигне пробег от 504 км в WLTP цикъл. Пълненето на резервоарите за водород отнема само три до четири минути, така че BMW iX5 Hydrogen доставя типично за BMW удоволствие от шофирането само с няколко кратки спирания, дори при пътувания на големи разстояния. Максималната мощност на задвижващата система е 401 к.с.