Това e новото BMW Серия 5. Топ версията е i5 М60 с 601 коня


24 May 2023

Топ версията преди да излезе М5/М5 Competition. Дотогава обаче най-мощното изпълнение на новото 8-мо поколение Серия 5 G60/G61/G68, e i5 M60 xDrive. То, както може да предположите от i-то, е чисто електрическо, задвижва се от два мотора със сумарна мощност 601 к.с., при режим на пълна атака (иначе „само“ 517 к.с.) и 820 Нм. Достатъчни за 3,8 сек от 0-100 км/ч и 230 км/ч максимална скорост, която обаче е ограничена. Батерията е с капацитет 81,2 кВтч, а обещаният пробег е 455-516 км по WLTP. От марката акцентират и на новата система за зареждане с възможности до 205 кВт, позволяваща запълване в диапазона 10-80% за 30 мин. Супер.

Какво ще кажете обаче за дизайна? Преди да стигнем до него ще споделим какви са другите модели. i5 eDrive40 е само с един мотор на задната ос и предлага 340 коня и 430 Нм при избран режим Sport от менюто MyMode, имате същата батерия, като M60и логично по-голям пробег – 497-582 км. Но пък по-слаба динамика, с 0-100 за 6 секунди и максимални 193 км/ч, отново електронно фиксирани.

Доброто старо ДВГ също ще продължи да живее в Серия 5. Бензиновата гама започва от 520i със 190 коня, като засега това е единственото… бензиново предложение. Следва 520d със 197 к.с. на задно, а последната кола в седан гамата G60 e 520d xDrive.  Догодина ще се появи и плъгин хибрид 530e с 4-цилиндров мотор, а след него и 550е xDrive PHEV, вероятно с редови шестак. Ако живеете в САЩ ще може да си поръчате също 530i на задно или с xDrive, както и 6-цилиндровото 540i xDrive.

Дизайнът? Със сигурност ще разочарова много фенове, но и със сигурност няма да попречи на продажбите, особено там където BMW продава най-добре. Размерите доближават тези на Серия 7 Е38, фаровете напомнят на тези на новото X1, астоповете ни карат да се сетим за… Merc-AMG 4 door, макар че не можем да ги наречем еднакви. Какво мислите за визията?

Вътре няма изненади. Имате големия двоен LCD панел (12,3+14,9 инча) на iDrive 8.5, както и – за щастие – запазен въртящият се бутон/контролер, който баварците махнаха от X1. Стилът и доста елементи от таблото са интерпретация на Серия 7, втова число и кристалообразната лента с тъч контролите на вентилационните отвори и самите отвори.

Сбогом V10!